Kia je torej pred leti za svoj prvi svetovni električni avto izbrala soul, kar se je izkazalo za dobro odločitev.
Originalni e-soul je bil ravno prav velik, v kabini in prtljažniku uporabno prostoren in, kar je v tem primeru še posebej pomembno, prijetno oblikovno izstopajoč, da je do zdaj zadostil merilom električnih tekmecev, ki pa v zadnjih letih delajo odločne korake naprej pri elektrifikaciji, predvsem uporabnosti. Tega je zdaj naredila tudi Kia.
Spominja na predhodnika
Korejci zagotavljajo, da so prav vsi karoserijski deli novi, kljub temu pa je zaradi oglatih korenin še vedno dovolj podoben predhodniku. Dobil je polne LED-žaromete, polnilna vtičnica je nameščena na plošči na panelu pod žarometi. Od predhodnika je daljši za dobrih pet centimetrov, povečali so tudi medosno razdaljo, in sicer za tri centimetre. Okno se zmanjšuje proti zadku, z zadnjim stebričkom v obliki plavuti. Od zadaj še naprej ostaja značilni ‘otok’ na prtljažnih vratih. Kupci lahko izbirajo med sedmimi barvami zunanjosti in sedmimi dvobarvnimi kombinacijami. Opcijsko je na voljo SUV-paket s poudarjenimi blatniki in stranskimi pragovi ter okrasno zaščito nad prednjim blatnikom.
Do 452 kilometrov na elektriko
V kabino so vključili boljše materiale, poudarek je na barvitosti in tudi ambientalni osvetlitvi. Tehnološko električna kia ponuja vse, kar ponuja tudi bencinski brat. Tudi brezžično polnjenje mobilnikov v predalu na armaturni plošči, gretje in hlajenje prednjih sedežev, na voljo je tudi projicirni zaslon.
Bistvo vozila je električni pogonski sklop. Baterijska sklopa omogočata daljši (64 kWh) in standardni (39,2 kWh) doseg. Zmogljivosti so prav tako izboljšane, saj elektromotor ponuja 395 Nm navora, kar je 39 % bolje kot pri predhodniku (285 Nm), Kijina nova generacija litij-ionskega polimernega baterijskega sklopa nudi večjo energijsko zmogljivost.
Baterijski sklop z daljšim dosegom (64 kWh) deluje skupaj z elektromotorjem z močjo 150 kW (204 KM), z enim polnjenjem pa lahko prevozi do 452 kilometrov poti (WLTP kombinirani cikel). Standardni baterijski sklop (39,2 kWh) nudi elektromotor z močjo 100 kW (136 KM). Njegov največji navor je 395 Nm, doseg z enim polnjenjem pa 276 kilometrov.
Oba baterijska sklopa se lahko napolnita z 20 % na 80-% zmogljivosti v 42 minutah v primeru hitrega polnjenja (DC) z zmogljivostjo 100 kW.
Raven baterijski sklop je pod kabino, kar po zagotovilih Kijinih inženirjev nudi težišče, podobno tistemu, ki ga imajo limuzine in kombilimuzine. Zavore zagotavljajo linearno upočasnitev in popolno ustavljanje. Poleg tega njihov regenerativni zavorni sistem jamči intuitivno pomoč pri upočasnjevanju, hkrati pa ob tem shranjena kinetična energija polni baterijo.
Z državno pomočjo pod 40 tisočakov
Vozilo proizvajajo v Kijini tovarni v kraju Gvangdžu v Južni Koreji. Vozilo, ki je na prodaj le na izbranih trgih po Evropi, med katerimi je odslej tudi Slovenija, serijsko nudi Kijino 7-letno garancijo (do 150.000 km), ki velja za celotno vozilo in baterije.
V Sloveniji je e-soul na voljo samo z večjo baterijo, kar posledično pomeni višjo nakupno ceno, ki je brez upoštevanje državne subvencije in dodatnega gotovinskega popusta v višini 4.000 evrov, 45.999 evrov.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje