Tako kot pri vožnji pod vplivom alkohola se tudi pri uporabi telefona med vožnjo vsi zavedamo, da gre za početje, ki ogroža tako našo varnost kot tudi varnost vseh drugih udeležencev v prometu. Tudi zato se sprašujemo, ali nam je res tako malo mar za nas same in za ljudi, ki nas obdajajo, da nas to ne ovira pri uporabi prenosnega telefona?
Zaradi izsledkov raziskave so se pri agenciji podali v nacionalno akcijo ozaveščanja javnosti o nevarnostih, ki jih prinaša uporaba telefonov med vožnjo. Prva, znotraj desetih, ki se bodo zvrstile v letu 2016, skuša na voznike vplivati s promocijskim videom. Ta s šokantnimi prizori prometne nesreče gledalcem pošilja jasno sporočilo, za katerega avtorji upajo, da se bo ukoreninilo v podzavest voznikov.
Na izboljšanje varnosti v prometu kratkoročno pozitivno vpliva tudi več nadzora, saj se vozniki zavedajo, da so lahko kadar koli nadzorovani, a zgolj z represijo se cilja ne da doseči. Ljudje morajo začeti ravnati pravilno za volanom, ker je to v njihovo korist, je v oddaji pojasnil mag. Igor Velov, direktor Javne agencije za varnost prometa.
Pobuda "Ne tekstam, ko vozim!"
Da bi bili na cestah vsi varnejši, je želja tudi Iva Ozebka z zavoda Vozim in Tineta Lugariča, kreativnega direktorja pri oglaševalski agenciji Publicis, ki sta idejni vodji pobude "Ne tekstam, ko vozim!" Tine Lugarič je k promociji varnosti v prometu pristopil s svojimi izkušnjami in zasnoval inovativno kampanjo za ozaveščanje mladih. Priznava, da je spreminjanje vedenja in mišljenja ljudi izjemno težko, zato se je zavedal, da klasičen pristop oglaševanja ne bo dosegel želenega cilja. Mladim je zato v sodelovanju z Ivom Ozebkom skušal neposredno predstaviti posledice nespametnega ravnanja med vožnjo avtomobila na precej nenavaden način.
Na priljubljeni spletni platformi, ki jo mnogi uporabljajo za deljenje prevozov, so objavili vožnjo v določene kraje. Avtomobil, s katerim so potnike peljali, je bil opremljen s skrito kamero, ki je snemala iskrene odzive udeležencev na nastavljene okoliščine. Voznik je med vožnjo sopotniku predal telefon, da je ta v njegovem imenu s kratkim SMS-sporočilom stopil v stik s čakajočim sopotnikom. Povratno sporočilo je izražalo razočaranje nad pisanjem sporočil med vožnjo, ki je pri potnikih izzvalo posmeh do trenutka, ko so novega sopotnika videli v invalidskem vozičku. Odziv udeležencev žal kaže na to, kako zelo dopuščamo uporabo telefona med vožnjo, čeprav se zavedamo nevarnosti, ki jih tovrstna uporaba prinaša.
Tudi raziskave v tujini so skrb vzbujajoče
V Združenih državah Amerike so ugotovili, da uporaba pametnega telefona med vožnjo pomeni 3-krat večje tveganje za prometno nesrečo, kjer izstopa pisanje kratkih besedilnih sporočil, ki pomenijo 23-krat večje tveganje za povzročitev prometne nesreče.
British Medical Journal je v svoji raziskavi prišel do sklepa, da tako prostoročna oblika telefonskega pogovora kot tudi pogovor, pri katerem voznik drži telefon v roki, občutno povečata tveganje za prometno nesrečo. A pomembnejši je podatek, da se to stanje povišanega tveganja ohrani še približno deset minut po končanem pogovoru. Prav tako so že pred petnajstimi leti v Veliki Britaniji ugotovili, da skoraj polovica mladih med vožnjo piše sporočila.
Telefoniranje med vožnjo je nevarno, zato imejte v mislih, da je zgrešeni klic veliko ugodnejša različica zgodbe, kot tista, ki jo utegne povzročiti uporaba prenosnega telefona med vožnjo. Čeprav nazoren je video, ki smo ga vključili v oddajo, vreden ogleda.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje