Soul v svoji tretji generaciji ohranja značilno, bolj oglato obliko. Prva generacija je bila predstavljena leta 2008. Takrat je bil soul oblikovni "trendsetter", posebnež iz prodajne palete Kie, ki z njim ni imela velikih načrtov. Vendar je trg – predvsem ameriški – soula odlično sprejel in ta je načrtovane prodajne številke tedaj močno presegel.
Evropa je nekoliko drugačna zgodba. Soul je globalni model, ki ga proizvajajo na korejskem polotoku, pri nas pa so bolj uspešni Kiini modeli, ki so zasnovani za evropski trg in jih izdelujejo na Slovaškem. Pri Kii so se posledično odločili, da bencinskega in dizelskega soula iz Evrope umaknejo. A korejski proizvajalec ima na drugi strani ambiciozne načrte na področju e-mobilnosti. Tako soul tukaj ostaja, vendar danes le še kot popolnoma električni model.
Kocka je njegov zaščitni znak
Takšni kockasti avtomobili so bili ob prihodu prvega soula na trg nekakšna modna muha. Ob bok soula lahko postavimo tudi Nissanov model cube, sciona XB ali pa citroena C3 picasso. No, če so bili slednji bolj muha enodnevnica, soul na trgu vztraja še danes.
S svojo obliko nagovarja tiste, ki cenijo drugačnost. Bočna silhueta vozila z visoko dvignjeno streho in pravokotno odsekanim zadkom velja za glavni zaščitni znak.
Prednji in zadnji del sta medtem popolnoma unikatna in ne zasledujeta smernic ostalih modelov Kie. Spredaj opazimo predvsem linijo žarometov, ki se poteka neprekinjeno prek celotnega nosu. No, svetita seveda le žarometa ob straneh. Prednji del vozila ima zelo majhne odprtine za hlajenje, saj električno vozilo potrebuje manj dovoda zraka od bencinsko gnanega.
Tudi zadek je zelo zanimiv. Spet imamo opravka z neprekinjeno, tokrat polkrožno linijo žarometov, ki je zelo markantna. A žarometi seveda ponovno ne svetijo po celotni dolžini. Na željo po vizualnem izstopanju kažejo tudi nekateri detajli, kot je na primer ta del v modri barvi, ki je tu brez kakšnega posebnega namena, in rdeča značka modela vozila.
Znotraj preveč domač
Če zunanjost soula brez težav označimo kot drugačno, lahko tudi "funky", tega za notranjost ne moremo reči. Njena zasnova in občutek sta namreč precej podobna ostalim modelom Kie. Nekako so nam stvari tukaj preveč domače in tega si glede na razigran značaj soula morda niti ne bi želeli.
Soul sicer postreže z nekaj unikatnimi elementi. Tukaj je na primer posebno vrtljivo kolesce, s katerim upravljamo "menjalnik", pa zanimiva vizualna detajla na vratih, kjer lahko, če je vozilo s tem opremljeno, posebni svetlobni učinki utripajo v ritmu predvajane glasbe.
No, ravno kakovost poslušanja glasbe ima v modelu soul že tradicionalno pomembno vlogo. Prednja zvočnika sta nameščena kar takole – poleg zračnikov ventilacije. Poleg drugih tvorita zelo zmogljiv zvočni sistem znamke Harman Kardon, ki je razlog za nadpovprečno kakovostno zvočno izkušnjo.
Prtljažnik bi lahko bil večji
Velik del gre na račun "nizkotonca", ki je nameščen tukaj, v prtljažniku. No, na splošno prtljažnik zdaj ponuja več prostora kot pri predhodniku. Gre za 315 litrov prostornine, ki jo zagotavljata predvsem višina oziroma globina. Zelo koristno je dvojno dno, ki pride prav predvsem, ko spodaj pospravimo polnilne kable.
Če prtljažnik še vedno ni nadpovprečno prostoren, pa lahko to mirno rečemo za zadnjo klop. Tam je zame s 175 centimetri višine zlahka dovolj prostora in pri tem ostane še veliko rezerve za glavo in kolena. Je pa tukaj Kia prihranila nekaj "korejskih vonov" na račun več grobe plastike in pa recimo odsotnosti enega žepa za odlaganje drobnarij, ki je tokrat na voljo samo desnemu potniku.
Sorodnik hyundai kone
Četudi je e-soul zaradi svoje drugačnosti objektivno nadpovprečno zanimiv avto na domala vseh področjih, glavno področje našega zanimanja seveda predstavlja električni sklop. Pogonsko tehniko si deli s hyundaiem kono in kio nirom. To pomeni, da imamo na voljo bateriji dveh kapacitet. Prva ima kapaciteto 39,2 kWh, druga pa 64 kWh. V Sloveniji bo na voljo le slednja, večja, za katero v vsakem primeru sklepamo, da bi bila izbira velike večine kupcev.
Seveda bo večja veliko bolj uporabna, sploh če se vozimo na daljše relacije. Pri približno enakem razmerju mestne, izvenmestne in avtocestne vožnje bo doseg z enim polnjenjem baterije znašal približno 400 kilometrov. Sami smo namerili povprečno porabo 15,6 kilovatne ure na 100 prevoženih kilometrov, kar je primerljivo z ostalimi električnimi vozili. Seveda poraba z več avtocestne vožnje narašča in obratno — z več mestne vožnje še precej pade – v obe smeri za približno tretjino.
Ekonomija vožnje
Za večji doseg je seveda bistvenega pomena način vožnje, pa tudi sistem rekuperacije električne energije ob zaviranju. Jakost rekuperacije, ki se občuti kot močnejši pojemek, ko spustimo stopalko za pospeševanje, prilagajamo z ročicama za volanom. Na voljo so tri različne jakosti, a nam je bolj všeč opcija brez samodejne rekuperacije. Če ste med vožnjo pozorni in spremljate dogajanje v prometu, lahko največje energijske prihranke dosežete kar z lastnim upravljanjem. Soula tudi ob vklopljenem najmočnejšem načinu rekuperacije ne moremo voziti zgolj z eno stopalko, kot to velja za nekatera druga električna vozila. Preden bi se vozilo popolnoma zaustavilo, pojemek namreč popusti in moramo dodatno stisniti zavoro.
Na voljo je sicer tudi način samodejnega prilagajanja jakosti rekuperacije. Ta ob približevanju vozilu pred nami, ali pa pri večjih hitrostih sorazmerno povečuje jakost, pri nižjih hitrostih pa jo zmanjšuje, da je vožnja bolj uglajena in zvezna.
Hibridni digitalni zaslon
Podatke, ki jih potrebujemo za nadzor vožnje električnega vozila, lahko spremljamo na osrednjem zaslonu, ki je za razliko od ostalih Kiinih modelov nekoliko nižje na armaturni plošči. Tu so na voljo pregled bližnjih polnilnic, nadzor porabe energije ter informacije o napolnjenosti in predvidenem dosegu.
Nekatere najpomembnejše funkcije voznik spremlja tudi na takšnem, "hibridnem" digitalnem zaslonu pred voznikom. Zaslon je na voljo z višjim nivojem opreme energic, a nikakor ne predstavlja najmodernejše tehnologije med primerljivimi vozili. Tukaj predlagamo, da razmislite o prihranku kakšnega evra.
E-soul ponuja štiri vozne programe. Najbolj nepopustljiv je “Eco+”, ki poleg zmanjšane odzivnosti stopalke za plin izklopi tudi klimatsko napravo, da je poraba energije kar najmanjša.
Dinamika vožnje
Pred začetkom preizkusa novega soula nismo pričakovali izrazito dinamičnih voznih lastnosti in pričakovanja so bila na mestu. Karakter vozila je precej umirjen in uglajen. Krmiljenje je hitrejše kot pri predhodniku, a še vedno ne najbolj odzivno, podvozje pa zelo mehko, zato se avto nadpovprečno nagiba.
Na drugi strani imamo za razliko od večine električnih vozil na voljo tudi način sport. Kljub vsemu imamo pod motornim pokrovom kar 150 kilovatov oziroma 204 konjske moči. Soul je tako za povprečnega uporabnika vsekakor zelo zmogljiv avto in pri pospeševanju v načinu sport moramo zelo paziti, da se pogonski kolesi ne vrtita v prazno – sploh takrat, ko je cestišče bolj spolzko.
Zelo izrazit je občutek, da vozimo težak avto, kar pa soul v resnici tudi je. Že samo baterije, ki so razporejene na dnu med osema, navržejo 457 kilogramov, skupna masa praznega vozila pa znaša 1757 kilogramov. Soul med vožnjo tako deluje precej bolj robusten od na primer bencinsko ali dizelsko gnanih vozil primerljivih dimenzij.
Bogat z asistenčnimi sistemi
K varnosti bistveno pripomorejo asistenčni sistemi, ki jih je na voljo v izobilju. Pri e-soulu so prav vsi na voljo že serijsko. Zares tekoče in uglajeno deluje sistem za ohranjanje sredine voznega pasu v kombinaciji z aktivnim tempomatom. Sistem zahteva zelo malo vozniškega posredovanja, pri hitrosti 130 kilometrov na uro pa bi lahko e-soula že skoraj označili kot avtonomnega.
Ko se baterija izprazni, je čas, da poiščemo primeren vir polnjenja. Vtičnica za polnjenje CCS standarda 02 je v nosu vozila. Na hitri polnilnici z enosmernim tokom bomo lahko baterijo z največjo močjo 77 kW napolnili v manj kot eni uri, na domači polnilni postaji pa bo polnjenje trajalo precej dlje – npr. Pri 7 kW moči – več kot 10 ur.
Brez subvencije več kot 40 tisočakov
Cena takšnega e-soula z večjo baterijo znaša vsaj 42.000 evrov, pri čemer lahko dodamo še šest tisočakov eko subvencije, ki jo trenutno še prejmete ob nakupu električnega vozila. Za primerjavo, električna hyundai kona je ta hip za približno dva tisočaka dražja.
Soul torej ponuja ugodnosti električnega vozila v oblikovno zanimivem in praktičnem paketu. A tisti, ki vam je avto všeč, boste morali ali precej pohiteti ali pa vsaj nekaj časa počakati. Za zdaj je velikost zaloge za slovenski trg omejena le na nekaj vozil, a slovenski uvoznik zaradi ambicioznih načrtov Kie obljublja povečanje količin. Morda pa tudi v Sloveniji v prihodnje soul ne bo več tako zelo nišen avto.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje