Pomlad je tradicionalno rezervirana za delo na vrtu, čiščenje doma in servis avtomobila – ne le za pranje podvozja po zasoljeni zimi, ampak tudi za pregled vitalnih delov.
Pričevanja pravijo, da si je bilo v preteklosti v avtomobilih mogoče pomagati tudi z ženskimi najlonskimi nogavicami. Že v deset let starem avtomobilu to ni mogoče, še manj pa v novih avtomobilih. V Avtomobilnosti smo se tokrat posvetili pogonskem jermenu. Prepustite to strokovnjakom.
Delo za strokovnjaka
Sami si ne moremo pomagati več, zato se samo od sebe postavlja vprašanje, ali moramo biti na pogonski jermen pozorni tako kot na zavore in gume.
Igor Štibilj, nacionalni tehnični svetovalec pri podjetju Avto Triglav, je za Avtomobilnost povedal: "To ni mogoče, saj je jermen pred očmi skrit. Za jermen je predvideno, da se zamenja po 100.000 prevoženih kilometrih ali petih letih. Torej bo mehanik na polovici, pri okoli 50 tisoč prevoženih kilometrih, snel pokrov in pogledal stanje jermena."
Kratke razdalje in prah škodljive za jermen
Zapisano velja za povprečnega voznika. Kaj pa, če način uporabe avtomobila odstopa od povprečja in kdo to sploh so?
"To so vozila, ki se uporabljajo v posebnih razmerah, kot je prah. Prah kvarno deluje na jermen, ker abrazivno uničuje njegovo površino. Drugi tak primer so avtomobili, ki dolgo stojijo na mestu. Jermen zastara, čeprav miruje. Tretji primer pa so tisti, ki avto uporabljajo na kratke poti. Avto na kratkih poteh večinoma dela na mestu, opravi določeno število ur, na merilniku kilometrov pa se to ne pozna," pravi sogovornik.
Če je zadeva tako kočljiva, ali lahko jermen preventivno, še preden bi bilo mogoče prepozno, zamenjamo kar sami? Zakaj to ni pametno početje v sodobnih avtomobilih, smo razložili v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje