Kia Motors je napovedala nadgradnjo kompaktnega modela rio, ki po cestah vozi v četrti generaciji.
Za Kio je rio pomemben evropski člen modelne palete, kar poudarja tudi prvi mož evropske veje Emilio Herrera, ki je poudaril tri stebre: praktičnost, kakovost in tehnologija, vključno z novimi elektrificiranimi pogoni.
LED-luči serijsko
Na zunaj ga boste prepoznali po novi maski, ki spominja na "tigrov nos" in je zdaj nekoliko ožja. Vse različice modela bodo dobile nove polne LED-žaromete z vgrajenimi dnevnimi lučmi. V kabini sta novi glavni okrepitvi večji 8,0-palčni široki zaslon ter 4,2-palčni digitalni zaslon med merilniki. Dobil je opremo GT-Line, ki ponuja črno enobarvno notranjost z belimi kontrastnimi robovi in šivi na sedežih ter armaturno ploščo s prevleko v obliki karbonskih vlaken za dodatni vizualni učinek.
Poudarek na blagem hibridu
Večji poudarek pri prenovi je bil na tehniki. Nov je tako bencinski blagi hibrid s "pametnim" ročnim menjalnikom. 1.0 prisilno polnjeni T-GDi motor s 48-voltnim sistemom MHEV na varčnost vpliva s pomožnim električnim navorom in regenerativnim zaviranjem. Moč motorja je 73 kW (100 KM) ali 88 kW (120 KM). Oba 48-voltna pogona bosta opremljena s sistemom načina izbire vožnje (Drive Mode Select – DMS), ki voznikom omogoča, da si med možnostmi "eco", "sport" in "normal" izberejo svoj način.
Pametni ročni menjalnik
Novi motor je tudi eden prvih modelov korejske znamke, ki bodo dobili novi "pametni" ročni menjalnik (Intelligent Manual Transmission - iMT). Sistem sklopke "clutch-by-wire" po zagotovilih tovarne blagemu hibridu (MHEV) omogoča manjšo porabo goriva in nižje emisije CO2, a ne na račun zabavne vožnje, kot je značilna za vozila z običajnim ročnim menjalnikom.
Namesto mehanske povezave iMT sklopka nadzoruje popolnoma elektronsko. Neopazno se integrira s starterjem-generatorjem blagega hibrida (MHSG) in ugaša motor prej kot Kiin ISG sistem ustavi/spelji (Idle Stop & Go) med "križarjenjem" pred ustavljanjem, s čimer zmanjša porabo goriva.
Rio je med drugim dobil tudi nadgrajeni navigacijski sistem z zaslonom na dotik in je eden prvih modelov Kia v Evropi, ki bo ponudil drugo fazo telematskega sistema UVO Connect, ki izboljšuje povezljivost in nadzor vozila. Hkrati omogoča dostop do različnih "on-board" storitev, poleg prometnih informacij v živo, vremenske napovedi, zanimivih točk (POI), cen goriva ter podrobnosti o parkirnih mestih na parkiriščih in ob cestah – vključno s cenami, lokacijo in razpoložljivostjo. Sistem prav tako ponuja spletno prepoznavo glasu, ki jo omogočajo strežniške tehnologije, le-te pa uporabnikom omogočajo glasovno ukazovanje, prostoročno uporabo, iskanje bližnjih zanimivih točk, naslove, osveževanje vremenskih razmer ali pošiljanje besedilnih sporočil.
Tehnika večjih vozil
Prenovljeni rio je opremljen tudi z novimi varnostnimi tehnologijami ADAS-LFA, ima radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta ter sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, dodal pa je nekaj dodatnih funkcij, kot so sistem za preprečevanje naleta (FCA) z zaznavo pešcev, vozil in po novem tudi kolesarjev, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA), opozarjanje na nezbranost (DAW) ter sistem za opozarjanje na trk z vozilom v mrtvem kotu (BCW).
Rio opcijsko ponuja tudi sistem, ki voznika opozarja na prvo vozilo v koloni (LVDA – Leading Vehicle Departure Alert). Če voznik ustavi v zgoščenem prometu ali pri rdeči luči, ga sistem opozori, če se vozilo pred njim premakne in voznik tega ne opazi. To pomaga pri preprečevanju morebitne zadrege zaradi neučakanih voznikov, ki "opozarjajo", naj se vendar že premakne.
Evropska prodaja izboljšanega Ria se bo začela v tretjem četrtletju letošnjega leta.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje