Številka "3" označuje kompaktne limuzine, kamor spadajo Peugeotovi modeli serije 300.
Serija 300 se logično začne s peugeotom 301, limuzino s kvadratno karoserijo in šestimi stranskimi okni. Leta 1932 je na trg pripeljal nepričakovano, saj so pri Peugeotu še leta 1929 trdili, da bo osrčje njihove znamke in popoln fokus predstavljal model 201.
Avto, ki je spremenil pravila igre
Za prihod modela 301 je bila kriva tudi gospodarska kriza, ki je Francijo zajela prav leta 1932. Pri Peugeotu so določili nova pravila igre in na pobudo Jeana-Pierra Peugeota izdelali model 301. Bil je večji od različice 201, a hkrati zaradi enakih komponent podobno ekonomičen.
Štiri leta pozneje je prišel naslednik 302, kjer so se francoski oblikovalci in inženirji osredinili na aerodinamiko. Dvojka je bila s prednjo masko v obliki ščita z integriranimi svetili lahko prepoznavna. Imela je le še štiri okna. Modeli 301 in 302 so bili dostopni v različici eclipse, in sicer kot kupe kabrioleti s trdo zložljivo streho, ki jo je Peugeot prvi ponudil v serijski opremi.
Javnost ni spoznala peugeota 303, saj so Francozi modelno paleto zapolnili z modeloma 203 in 403. 304 se je pojavil šele leta 1969 in je bil zasnovan na modelu 204, s katerim je delil številne elemente. Bil je namenjen izvozu na trge, kjer so cenili obliko nosu, ki jo je začel 504, imel pa je tudi prostoren prtljažnik.
Prodor na tuje trge
Model 309 je bil pravzaprav talbot arizona, pri Peugeotu pa so ga preimenovali z izginotjem talbota, ko je v 80. letih prejšnjega stoletja kriza zajela tudi avtomobilsko industrijo. Peugeotova proizvodnja v Poissyju je bila prva, v kateri so uporabljali večnamenski "body shop," kjer so lahko hkrati proizvajali model 309 s tremi in petimi vrati ter model 205. V nasprotju z modelom 309 sta bila modela 305 in 306 predvidena za osvajanje novih tržišč, ki bi Peugeotu prinesla slavo v evropskem razredu malih družinskih avtomobilov. Model 305 je od leta 1977, ko je bil na voljo kupcem, doživel velik uspeh. Edini večji minus je bil dolgi čakalni rok, najdaljši po drugi svetovni vojni. Trivolumenski avtomobil z luksuzno in prostorno notranjostjo je oblikoval sam Pininfarina. Kot vsi modeli 300 od leta 1969 naprej je imel pogon na prednjih kolesih, kupcem pa je bil ponujen tudi v karavanski različici in z dizelskim motorjem.
306 je luč sveta ugledal leta 1993. To je bil izjemno dinamičen čas v Peugeotovi zgodovini. Francozi so izdelali številne različice, prvič v zgodovini pa so isti model ponudili s tremi in petimi vrati, kot limuzino, SW in brezstrešno različico. Kupci so lahko izbirali med široko ponudbo bencinskih in dizelskih agregatov
Uvedba naslednika modela 306 predstavlja še enega v nizu Peugeotovih uspehov. Prodali so namreč več kot tri milijone enot peugeota 307. To je bil pravi napad na 21. stoletje. Z obliko je sledil trendu enoprostorcev. Prišla je tudi različica s trdo streho 307 CC.
Revolucija v kabini z i-cockpitom
308, ki je bil predstavljeno kot nadomestilo za peugeot 307 na večini mednarodnih trgov, je temeljil na podvozju starega 307, vendar je imel novo karoserijo in je bil nekoliko daljši in širši. Njegov koeficient upora je bil fantastičen (CD = 0,29), na neodvisnih testih EuroNCAP pa je prejel pet zvezdic. Po posodobitvi marca 2011 so oblikovalci naredili še bolj aerodinamičen avtomobil, kar je pripomoglo tudi k uvrstitvi v Guinnessovo knjigo rekordov.
308 HDi se je izkazal z najučinkovitejšo porabo goriva "mainstream avtomobila" v proizvodnji, saj je bila med testom povprečna poraba goriva povprečju 3,13 litra na 100 kilometrov.
Peugeot ni več spreminjal številk. Tudi ob menjavi generacij je ohranil oznako 308. Naslednik je imel nalogo, da napade VW golfa. Leta 2014 je bil izbran za evropski avto leta.
Tudi na račun svežine, ki jo je prinesel v avtomobilsko panogo. Zaznamovale so ga prečiščene linije, ponudil je LED-žaromete, v kabini pa revolucijo z "i-cockpitom" s pomanjšanim volanom za intenzivne občutke v vožnji, instrumentno ploščo v višini oči za lažje odčitavanje informacij brez odmika pogleda s cestišča, ter visoko srednjo konzolo z velikim zaslonom na dotik, iz katere voznik razbira številne upravljalne funkcije z na videz očitno ergonomsko obliko. Na armaturni plošči je bilo zato zgolj nekaj potisnih stikal.
Prihaja nova generacija 308
Novinca so že predstavili, kmalu pa bo zapeljal na slovenske ceste. V Avtomobilnosti smo v živo že spoznali novega 308 in se z njim tudi zapeljali.
Ključna pri menjavi generacij je bila nova, posodobljena platforma EMP2, ki omogoča razširitev vgradnje tehnologij za doseganje nižjih emisij. Francozi pravijo, da so uporabljeni materiali in zamisli iz višjega avtomobilskega razreda, a kar jim na prvi pogled takoj verjamemo, je, da 308 prinaša popolnoma nov logotip v obliki ščita, s katerim se vrača v preteklost.
Notranjost avtomobila zaznamuje prepoznavni i-cockpit z 10-palčno digitalno instrumentno ploščo, tudi 3D na modelih GT in 10-palčnim informativno-zabavnim zaslonom, popolnoma nastavljivi i-preklopniki, nameščenimi ob osrednjem zaslonu, in preoblikovanimi zračniki.
Tudi karavan
Petvratni kombilimuzini bo tudi v zadnji generaciji družbo delala karavanska različica. Po vzoru večjega 508. Odlikuje jo izrazita oblika, začinjena z izrazitim, a za Peugeot značilnim zadkom bo vsekakor povzročala kupcem težave, katero različico izbirati.
V korist lažji odločitvi nekaj značilnosti novega Peugeota 308 SW. V dolžino meri več kot 4,6 metra, medosna razdalja pa je v primerjavi s petvratno različico daljša za 55 MM. Posledično je precej več prostora za kolena potnikov na zadnji klopi, tudi zaradi 21-centimetrov daljšega zadnjega previsa pa je jasno precej večji prtljažnik. V osnovi ponuja 608 litrov, ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev pa 1634.
Peugeot bo prodajo začel z dvema priključnima hibridoma, ki bosta omogočila s polno baterijo vožnjo do 60 kilometrov daleč le v električnem načinu.
Več o novosti pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje