Za naslov se je potegovalo pet finalistov, poleg astre še škoda superb, mazda CX-3, audi A4 in renault kadjar. To so avtomobili, ki jih je izglasovalo 36.700 gledalcev, poslušalce in bralcev medijev v izboru, torej tudi vi, dragi obiskovalci medijev naše RTV-hiše.
Glasovali smo seveda tudi mi, novinarji Avtomobilnosti in Avtomobilsko-prometnih minut na Valu 202. Tudi sami menimo, da si naslov slovenskega avta leta zasluži astra, a pojdimo po vrsti, razložimo našo odločitev.
Vsi izredni, a vsi z minusi
Če bi bili pred nakupom avtomobila, bi vseh pet finalistov prišlo v ožji izbor, vsak v svojem primeru seveda, saj pokrivajo različne potrebe in želje. Vsi ti avtomobili so vsak po svoje izredni, zato je izbiranje avta leta pravzaprav odločanje, katera izmed izrednih lastnosti posameznega avta pomeni največ. Našo odločitev pa je oblikovalo tudi to, da ima vsak finalist vsaj en krepko zapisan minus.
Torej na peto mesto smo postavili renault kadjar. Všeč nam je, zlahka ga priporočimo v nakup, a širše gledano kadjar ne prinaša ničesar novega, je zgolj Renaultova variacija nissana qashqaia, rečemo mu lahko tudi renault qashqai. Menimo, da je preveč Nissanov, manjka nekaj tistih drobnih posebnosti, ki jih imamo tako radi pri renaultih, recimo da se sam zaklene, ko izstopiš iz avta. Če bi bil v finalu espace, bi bila naša odločitev precej drugačna, štirikolesno krmiljenje in odlična tablica na konzoli sta namreč resnično vredna pohvale.
Na četrto mesto postavljamo audi A4. Ko ga zapelješ, še posebej ko ga voziš hitro, razumeš, zakaj je dražji od passata in superba. In v kabini veš, da cena mora biti višja. A ta višja cena, ki je sicer primerljiva s ključnima nemškima tekmecema, ga je nekoliko odmaknila od Slovencev. Ko je pred leti A4 postal slovenski avto leta, se je namreč prodajal v tisoč izvodih, danes pa je vsaj trikrat manj Slovencev, ki lahko za avtomobil dajo šeststo, sedemsto evrov na mesec. Jih je pa zelo veliko v tujini, zato tudi premijski avtomobili postajajo vse bolj množični avtomobili.
Tretja je mazda CX-3. Nadvse cenimo, da Mazda v dosegljive razrede prinaša napredne asistenčne sisteme in dviga raven vožnje. A preveč se zanaša na obliko, pozablja pa na vsakdanje potrebe. Avtomobil je premalo prostoren in vanj ne vstopamo tako pokončno kot v druge majhne SUV-je.
Drugo mesto gre škodi superb. Od superba naprej v skupini Volkswagen nič več ne bo, kot je bilo, to je avtomobil, o katerem vsi govorijo, to je avtomobil, zaradi katerega sta morala Volkswagen in Audi ponuditi bistveno več. Seveda radi slišimo, da ga je risal Slovenec, in po dveh zaporednih glasovih je bil superb tik pred tem, da ga še tretjič postavimo na vrh. Zgolj na drugo mesto pa ga postavljamo, ker je bil izreden že prej, nova je torej predvsem oblika.
Menimo torej, da si opel astra zasluži ta kipec, avtomobil je resnično napredoval, močno, dvesto kilogramov nižja masa res spreminja vožnjo in stroške. Nadvse cenimo, da so ponudili inteligentne luči, ki ne slepijo, je pa res, da astre na prvo mesto ne dajemo brez slabe vesti. Kajti astra se je z znižanjem mase zgolj izenačila z najboljšimi v razredu, ni postavljavec smernic.
Izžrebali smo tudi obljubljene nagrade:
3. nagrado, štiri pnevmatike Nokian, prejme
Franjo Kebrič, Borštnikova ul. 37, 2000 Maribor;
2. nagrado, navigator s kamero Garmin NüviCam LMT-D, prejme
Andreja Krže, Žlebič 38, 1310 Ribnica;
1. nagrado, Petrolovo klubsko kartico z dobroimetjem 1.500 evrov, prejme
Jožica Gomboc, Ivanovci 45/c, 9208 Fokovci.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje