Študija golden sahara II, ki je danes v lasti avtomobilskega muzeja Klairmont Kollections iz Chicaga, je v bistvu ena najstarejših študij, ki so se na avtomobilskih razstavah začele pojavljati v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja, in tudi ena prvih napovedi samovoznih avtomobilov v času, ko nanje nihče zares še pomislil ni.
Rešitve za prihodnost
Golden sahara II, tako kot deloma tudi njena predhodnica golden sahara, je bila namreč opremljena z vrsto naprednih rešitev tedanjega in tudi sedanjega časa. V njeni opremi so se namreč znašli elektronski sistemi za nadzor pospeševanja, zaviranja in krmiljenja, ki jih je voznik lahko upravljal na več načinov: s konvencionalnim volanskim obročem, z letalsko krmilno ročico, glasovno ali z daljinskim upravljalnikom. Avtomobil je bil sposoben tudi samostojne vožnje na osnovi radarskega vodenja in magnetnega sledenja.
Posebne so bile tudi prosojne od znotraj osvetljene gume, ki so jih iz sintetičnega kavčuka razvili pri Goodyearu. Ta rešitev ni imela le lepotnega, ampak tudi praktičen pomen, saj so si Goodyearovi inženirji zamislili, da bodo v slabih svetlobnih razmerah skrbele za dodatno osvetlitev cestišča. To še ni bilo vse, saj so bili v avtomobilu tudi bar s hladilnikom, televizijski sprejemnik, stareoradio z magnetofonom in udobni sedeži. In od kod ime golden sahara? Izhajalo je iz zlatih delov karoserije ki je bila sicer pobarvana v prvo uradno znano biserno barvo aluminijastega odtenka.
Produkt avtomobilskih navdušencev
Za projektom študije golden sahara je bilo nekaj zanimivih avtomobilskih navdušencev tistega časa, med katerimi sta izstopala predvsem ljubitelj predelanih avtomobilov iz Ohia Jim Street Skonzakes, ki je študijo tudi financiral in jo razstavljal na avtomobilskih razstavah, in George Barris, sloviti hollywoodski "customizer" avtomobilov, ki je znan predvsem po batmobilu iz leta 1966 in družinskem avtomobilu "monster coach" iz televizijske serije The Munsters.
Tudi za tehnično osnovo je poskrbel Barris. George Barris je namreč krajši čas za svoje potrebe uporabljal predelani lincoln capri letnika 1953, s katerim pa se je v megli zaletel v tovornjak in ga popolnoma uničil. Ker ga ni hotel kar zavreči, je Skonzakesu, s katerim je pred tem že sodeloval, predlagal predelavo v eno najbolj drznih študij v zgodovini avtomobilizma in dobil odobritev. Po obsežni predelavi je nastala golden sahara, ki jo je Skonzakes leta 1954 prvič predstavil na razstavi Petersen Motorama v Los Angelesu.
Filmska zvezda
Leta 1958 je golden sahara doživela osvežitev in postala golden sahara II in kot takšna nastopila tudi v filmu Cinderfella z Jerryjem Lewisom v glavni vlogi. Omenimo še, da je šlo za avtomobil, ki je v obeh različicah podiral tudi rekorde v stroških izdelave, predvsem pa v drugi, tehnološko izpopolnjeni, ki je bila zaradi tega zelo draga. Danes bi jo lahko ocenili na okoli 700 tisoč evrov.
Golden sahara II se je na razstavah pojavljala vse do konca šestdesetih let, ko jo je Skonzakes umaknil na svoje posestvo, kjer je popolnoma izginila z oči javnosti, dokler ni maja 2018 prišla v last muzeja Klairmont Kollections, kjer so jo popolnoma obnovili in spet postavili pod žaromete.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje