Corolla lahko nadzoruje polnjenje in praznjenje baterije glede na vozne razmere. Med vožnjo sistem zbira podatke, ki pomagajo zmanjšati porabo goriva. Foto: Toyota
Corolla lahko nadzoruje polnjenje in praznjenje baterije glede na vozne razmere. Med vožnjo sistem zbira podatke, ki pomagajo zmanjšati porabo goriva. Foto: Toyota

Ikuo Hayashi, produktni vodja za model corolla pri Toyoti je za Avtomobinost pojasnil: "Pred 57 leti se je rodila prva corolla. Po svetu smo jih od takrat prodali vseh 50 milijonov. Če bi jih postavili v vrsto, bi šestkrat obkrožili Zemljo."

V Avtomobilnosti smo torej preizkusili posodobljeno corollo, verjetno najpomembnejša sprememba pa je hibridni pogon pete generacije, ki izboljša dinamiko. Kaj prinaša corolla 2023? Glavni cilj inženirjev je bil ugotoviti, kako povečati moč, a ne na račun učinkovitosti ali zanesljivosti.

"Prenovili smo nadzorno enoto PCU, ki dovaja elektriko iz baterije v elektromotor. Močnejša in tišja je. Močnejši in učinkovitejši je tudi novi elektromotor. Li-ionska baterija je manjša in lažja," nam je povedal Hayashi. Nova litij-ionska hibridna baterija je primer, kako je Toyoti uspelo povečati zmogljivost enote, ki je manjša in lažja od tiste, uporabljene v prejšnjih corollah. Teža je za 14 odstotkov manjša, moč pa za 14 odstotkov večja. Življenjska doba baterije je daljša, njeno delovanje pa tišje, zahvaljujoč novemu hladilnemu sistemu. Zaradi svojih kompaktnih mer jo je mogoče v celoti namestiti pod zadnje sedeže, tako da ne izgubite prostora v prtljažniku.

Nova elektronska platforma podpira nov povsem digitalni 12,3-palčni kombinirani instrument ter paket večpredstavnostnega sistema Toyota Smart Connect in informacijsko-razvedrilnega sistema. Foto: Toyota
Nova elektronska platforma podpira nov povsem digitalni 12,3-palčni kombinirani instrument ter paket večpredstavnostnega sistema Toyota Smart Connect in informacijsko-razvedrilnega sistema. Foto: Toyota

Uporabili so novo olje

Nova nadzorna enota sistema (PCU) pomaga zmanjšati raven električnih izgub v sistemu (–14 odstotkov pri 1,8-litrskem in –6 odstotkov pri 2,0-litrskem motorju) in ohraniti majhno porabo goriva. Enota ima nov obojestranski hladilni sistem in deluje pri višji frekvenci, kar zmanjšuje njeno raven hrupa.
Nadzorna enota PCU je nameščena neposredno nad novim menjalnikom, ki ima kompakten ter zmogljiv motor-generator z novimi sestavnimi deli, ki zmanjšajo porabo goriva in izboljšajo dinamično zmogljivost. Z novo metodo statorskega navitja je motor manjši. Celoten menjalnik je zaradi uporabe novih materialov 15 odstotkov lažji ter uporablja nove, kompaktne in visokozmogljive pogonske motorje.

Peta generacija Toyotinega hibridnega električnega sistema s samodejnim polnjenjem, ki zagotavlja več moči in dinamike na cesti. Foto: Toyota
Peta generacija Toyotinega hibridnega električnega sistema s samodejnim polnjenjem, ki zagotavlja več moči in dinamike na cesti. Foto: Toyota

Uporaba olja z nizko viskoznostjo zmanjšuje notranje trenje in prispeva k vsestranskemu izboljšanju učinkovitosti. "Uporabili smo novo olje. Nekoč smo uporabljali navadno olje za samodejni menjalnik. Novo olje ima nižjo viskoznost za večjo učinkovitost. Ne vpliva na življenjsko dobo sestavnih delov menjalnika. S tem oljem menjalnik sploh ne zahteva vzdrževanja," pravi sogovornik.

Kako se obnese najnovejši hibridni sistem v praksi pa v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.