Ko smo objavili prvi video o tem najmanjšem aygu X, to je bilo ob statičnem razkritju konec oktobra, osebno nisem pričakoval, da bo ta avto deležen tako močnega sprejema.
Že pred leti so proizvajalci vozil začeli opuščati mini mestna vozila, predvsem na račun manjšega zanimanja kupcev in premajhnih marž. Višje cene avtomobilov pa nas zdaj spet silijo k razmisleku, ali so večji avti sploh bolj smiselni? Prav ponovni razmislek je novega ayga uvrstil v tisti del Toyotine ponudbe, ki sliši na ime Mobilnost za vse.
"Kupcem ne želimo z visoko ceno onemogočiti dostopa do mobilnosti," so nam pri Toyoti povedali na mednarodni predstavitvi, kjer smo tudi na cesti strnili vtise o novem japonskem križancu, ki pa ima samo bencinski motor.
Ni elektrificiran
Govorimo o soočenju z realnostjo, ki se v avtomobilskem svetu odvija danes, ne jutri. In pri Toyoti niso preslišali očitkov, da bi lahko vgradili vsaj blagi hibrid, če že ne ponudili tudi ayga hybrid. A lahko se strinjamo, da odgovor kar trdno stoji.
Ko smo pogledali tekmece v segmentu, smo ugotovili, da avtomobil celo v primerjavi z blagimi hibridi izpušča manj CO2 in je bolj varčen z gorivom. Če bi mu dodali še elektropogon, recimo blagi hibrid, bi se cena avta zvišala. Blagi hibrid bi verjetno osnovno ceno dvignil vsaj za nekaj sto ali celo za več kot 1000 evrov. "Prepričani smo, da bo ostal dostopen, zato menimo, da je to pravi avtomobil za današnji trg," pravijo pri Toyoti.
Pravi mestni avtomobil
Gre za pravi mesni avto, zato v kolesarsko vzorno urejeni Barceloni nismo imeli težav ohranjati očesnega stika s kolesarji, pešci, vozniki skirojev, a vprašanje je, koliko zaslug k temu lahko pripišemo nekaj centimetrov višjemu sedenju v novem aygu.
Aerodinamika, vključno s pagoda streho, pri hitrostih okoli 30 kilometrov na uro ne igra posebne vloge. Povsem druga zgodba pa je s samodejnim CVT-menjalnikom. Toyotine analize pravijo, da bomo Evropejci večinsko izbirali ayge s samodejnim menjalnikom, a da ročni menjalnik še ni rekel zadnje besede.
Pri Toyoti so nam povedali, da so se časi spremenili in da tudi pri nakupu najmanjših vozil, kot je aygo X, računajo na nove načine financiranja, predvsem mesečnega obroka odplačevanja. Ne se čuditi niti temu, če bomo že kmalu priča, da bo tip spletne prodaje s spletno rezervacijo brez stroškov postal redna ponudba trgovcev z avtomobili, ne samo za čas predprodaje.
Zelo podrobno lahko novega ayga X spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje