Yaris cross se po velikosti uvršča pod trenutno najmanjši Toyotin SUV C-HR. Pri Toyoti pravijo, da so crossu ime yaris pustili, da promovirajo tudi novo generacijo yarisa, ki je bil predstavljen konec lanskega leta. V marsičem sta si podobna, v marsičem pa tudi drugačna. Oba pa bodo proizvajali v Franciji.
Po okusu Evrope
Yaris cross je sicer skupni proizvod japonskega in evropskega oddelka, a pri Toyoti pravijo, da je narejen po okusu Evropejcev. Postavljen je na novo arhitekturo GA-B, ki so jo pri Toyoti razvili posebej za kompaktna vozila B avtomobilskega razreda.
V primerjavi z yarisom je cross zaradi drugačne zasnove previsov konkretno daljši, za 24 centimetrov, tudi za tri centimetre bolj oddaljen od tal, v višino ga je za devet centimetrov več, kar se pozna pri višjem sedenju in boljši preglednosti naprej. To se odraža v prostornejši kabini, ki je urejena po vzoru klasične kombilimuzine yaris.
Prtljažna vrata so električno vodena, za njimi pa je nakladalni del prostornine 390 litrov, ki ga je po potrebi mogoče tudi povečati, saj lahko zadnjo klop zložite v razmerju 40:20:40. Prostor je opremljen z nastavljivim dnom. In s posebnim sistemom varnostnih pasov, s katerimi lahko prtljago pripnete, da se med vožnjo ne premika.
Stavi na štirikolesni pogon
Pametni štirikolesni pogon je ob hibridnem pogonskem sklopu unikaten v tem avtomobilskem razredu, kjer najdemo vozila, kot so renault captur, peugeot 2008, VW t-cross in nissan juke.
Štirikolesni AWD-i je elektronski sistem, ki je kompaktnejši in lažji kot mehanski štirikolesni pogon, kar v praksi pomeni manjšo porabo goriva in manj izpustov ogljikovega dioksida. Sistem pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja na zadnjo os. Pri normalni vožnji pa avtomobil poganja sprednji pogon. V trenutku, ko sistem zazna slabši oprijem, se samodejno vklopi štirikolesni pogon. Ta scenarij se na primer zgodi na mehkem makadamu, v močnem dežju, na zasneženi cesti ali na peščeni podlagi.
Četrta generacija hibridov
Toyota je v yaris cross vgradila hibridni sistem četrte generacije. Novi 1,5-litrski trivaljni bencinski motor Atkinsonovega cikla razvije 86 kilovatov moči (116 KM) in je zasnovan tako, da zmanjšuje trenje in mehanske izgube, hkrati pa optimizira hitrost izgorevanja. Rezultat sta visok navor pri nizki hitrosti in velika energijska učinkovitost. Motor se ponaša s kar 40-odstotno termično učinkovitostjo, kar je primerljivo s precej večjimi dizelskimi motorji, hkrati pa so poraba goriva in izpusti ogljikovega dioksida pod 100 grami ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, tudi pri različici s štirikolesnim pogonom.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje