EX90 je v vseh pogledih točno tak, kot je priljubljeni XC90. To pomeni tudi, da je to sedemsedežnik. In ne pozabimo, da pri Volvu trdijo, da so v njihovih avtomobilih prav vsi potniki enako pomembni in sta zato tudi potnika na zadnjih dodatnih sedežih enako varna. Foto: Volvo
EX90 je v vseh pogledih točno tak, kot je priljubljeni XC90. To pomeni tudi, da je to sedemsedežnik. In ne pozabimo, da pri Volvu trdijo, da so v njihovih avtomobilih prav vsi potniki enako pomembni in sta zato tudi potnika na zadnjih dodatnih sedežih enako varna. Foto: Volvo

Najprej se posvetimo povsem električnemu modelu EX90, ki smo ga v Avtomobilnosti podrobno spoznali na mednarodni predstavitvi. Posebnost je serijski lidar, ki izboljša delovanje drugih asistenčnih sistemov. EX90 pa ponuja še en novi varnostni element, najdemo ga na strehi. Gre za lidar, ki ga v ta avtomobil niso vgradili samo zato, da bi ponudili avtonomno vožnjo stopnje 3.

Monika Jablonka-Zietek, podpredsednica Volvo Cars EMEA, je za Avtomobilnost pojasnila: "Pri varnostnih sistemih ni kompromisov. Uporabljamo 16 ultrazvočnih senzorjev, osem kamer in pet radarjev. Poleg tega imamo tehnologijo lidar, ki nam omogoča ne samo, da bomo v prihodnosti sposobni uporabljati avtonomni pogon, ampak bo tudi izboljšala naše varnostne sisteme. Avtomobil bo lahko videl predmete in pešce kar 250 metrov pred avtomobilom. To je nekaj edinstvenega na trgu. Ponoči bo mogoče prepoznati pešce ali živali. To je torej nekaj novega, kar je tudi zasluga lidarja. To je res velik napredek in sprememba, ko gre za varnostne sisteme."

Več senzorjev pomeni več dopolnjevanja med njimi. Kar morda spregledajo kamere, zazna radar oziroma kar radar samo zazna, lidar dopolni z obliko, in tako lahko avto bolje razume, kakšna in katera ovira je na vidiku. EX90 ima vse te različne tipe senzorjev vgrajene serijsko.

Volvo EX90 je postavljen na popolnoma novo, lastno razvito popolnoma električno tehnološko osnovo, ohranja pa sedem sedežev. Z enim polnjenjem zagotavlja do 600 kilometrov dosega. V skladu s preskusnim ciklom WLTP se napolni od 10 do 80 odstotkov v približno 30 minutah.
Za zdaj je na voljo različica s štirikolesnim pogonom in z dvema motorjema ter 111 kWh baterijo. Elektromotorja v močnejši izvedbi zagotavljata moč 380 kW (517 KM) in 910 Nm navora, v osnovni pa 300 kW (408 KM). Baterijo s 111 kWh lahko uporabljamo tudi za napajanje domačih električnih naprav. Pričakujemo še vstopno različico z enim elektromotorjem in pogon na zadnji kolesi.

Tehnologija, ki je del standardne opreme EX90 je predogled tega, kar bo na voljo za druge prihodnje modele Volvo, vključuje 'varnostni ščit', ki uporablja radar in kamere za pomoč vozniku, ko je utrujen ali pa soočen z motnjami. Foto: Volvo
Tehnologija, ki je del standardne opreme EX90 je predogled tega, kar bo na voljo za druge prihodnje modele Volvo, vključuje 'varnostni ščit', ki uporablja radar in kamere za pomoč vozniku, ko je utrujen ali pa soočen z motnjami. Foto: Volvo

XC90 je sedemsedežna klasika med SUV-ji

XC90 velja za Volvovo klasiko. Sedemsedežni SUV je bil po desetih letih posodobljen, tako oblikovno kot tehnološko. Poleg tega, da velja za enega najvarnejših modelov na cestah, odraža zavezo k prehodu do popolne elektrifikacije. Priključni hibrid s štirikolesnim pogonom omogoča do 70 kilometrov vožnje na elektriko. Druga izbira je že znana bencinska elektrificirana različica s štirikolesnim pogonom. Dizelske različice ni več.

Opazno prenovljena je bila kabina, ki povečuje praktičnost in prinaša najnovejšo uporabniško izkušnjo, ki smo jo spoznali v novih električnih avtomobilih EX90 in EX30. To pomeni, da je dobil večji osrednji zaslon na dotik z višjo ločljivostjo, veliko je aplikacij, omogoča redno posodobitev programske opreme po zraku.

Serijsko varnost zagotavljata napredna varnostna kletka in obsežen nabor aktivnih varnostnih funkcij. Z radarjem in sprednjo kamero lahko zazna, ali je vozilo zapeljalo na nasprotni vozni pas, in vas usmeri spet na vaš pas. Z zaviranjem in krmiljenjem se lahko izogne trčenju z drugimi vozili, pešci, kolesarji in velikimi živalmi.

XC90 ima drugačno zunanjo podobo, več udobja v kabini, ki je digitalizirana, novosti so se zgodile tudi pod motornim pokrovom. Foto: MMC RTV SLO/Volvo
XC90 ima drugačno zunanjo podobo, več udobja v kabini, ki je digitalizirana, novosti so se zgodile tudi pod motornim pokrovom. Foto: MMC RTV SLO/Volvo

Svetovna premiera za ES90

Volvo je sočasno s slovensko predstavitvijo EX90 in XC90 napovedal še novi ES90, ki uporablja 800-voltno tehnologijo, kar omogoča daljši doseg in hitrejše polnjenje. ES90 lahko v 10 minutah polnjenja pridobi do 300 kilometrov dosega in ponuja skupni doseg do 700 kilometrov. Volvo zagotavlja, da prihajajoči model predstavlja tudi napredek na področju učinkovitosti in trajnosti, saj vključuje reciklirane in naravne materiale.

"Naša 800-voltna tehnologija predstavlja še en pomemben tehnološki napredek za naše stranke na poti k popolni elektrifikaciji,“ pravi Anders Bell, glavni direktor za inženiring in tehnologijo. "Omogoča še večjo učinkovitost naših električnih vozil, hitrejše polnjenje vašega električnega Volva in daljši doseg z enim polnjenjem.“

Volvo je za ES90 sam razvil programsko opremo za upravljanje baterije, ki po mnenju proizvajalca zagotavlja zanesljivejšo izkušnjo polnjenja. V primerjavi z drugimi električnimi modeli Volvo skrajša čas polnjenja od 10 do 80 odstotkov za kar 30 odstotkov – na zgolj 20 minut. Foto: Volvo
Volvo je za ES90 sam razvil programsko opremo za upravljanje baterije, ki po mnenju proizvajalca zagotavlja zanesljivejšo izkušnjo polnjenja. V primerjavi z drugimi električnimi modeli Volvo skrajša čas polnjenja od 10 do 80 odstotkov za kar 30 odstotkov – na zgolj 20 minut. Foto: Volvo

Za razvoj novega 800-voltnega sistema so v Volvu nadgradili vse komponente električnega sistema, da so združljive z 800 volti – vključno z baterijskimi celicami, elektromotorji, pretvornikom, polnjenjem ter klimatskim in termičnim sistemom. Višjenapetostni sistem omogoča večjo moč (v kilovatih – kW) in daljši doseg pri enakem toku kot 400-voltni sistem. Ta pristop ustvarja manj toplote, kar pomeni, da se lahko baterija hitreje polni – vse do 350 kW – brez preobremenitve električnega sistema.

800-voltni sistem vključuje tudi lažje elektromotorje in druge komponente, kar zmanjšuje skupno težo vozila. ES90 ima tudi "battery passport", ki temelji na tehnologiji veriženja blokov in omogoča sledenje surovinam. Ta pove, od kje izvirajo litij, kobalt, nikelj in grafit, uporabljeni v bateriji. Prav tako prikazuje CO2 odtis celotnega baterijskega sklopa ter druge relevantne informacije.

V Avtomobilnosti smo pred kratkim preizkusili tudi popolnoma električni volvo EX30. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.