BMW je minuli teden na spletnem dogodku i-next predstavil, kaj bo počel v prihodnjih letih. Osrednja zvezda dogodka je bil električni SUV iX, ki naj bi v serijski izvedbi ponujal kar dobrih 600 kilometrov dosega.
V praksi to pomeni, da se bodo kupci lahko pripeljali iz Münchna v Ljubljano brez vmesnega polnjenja, a tudi to, da boste praznega iX na klasični 11-kilovatni domači polnilnici za popolno napolnjenost baterij polnili kar 11 ur – če bo voznik šel torej naslednji dan spet na dolgo pot, se bo verjetno ustavil še na kakšni hitri polnilnici, kjer bo baterije prek kar 200-kilovatnega polnilca dopolnil v komaj desetih minutah.
Ni naprodaj
Naslednjega BMW-jevega električnega prevoznega sredstva pa ne boste mogli kupiti. Z bavarskim elektromotornim pogonom se je namreč opremil avstrijski ekstremni letalec Peter Salzmann, ki mu skoki s tritisočakov očitno niso zagotovili dovolj adrenalina. Klasičen wingsuit lahko leti s hitrostjo približno 100 kilometrov na uro, Salzmann pa na elektriko doseže več kot 300 kilometrov na uro.
In če se še malce zadržimo pri električnem letenju, BMW-jevi someščani iz startupa Lilium, ki razvijajo električne leteče taksije z vertikalnim vzletom in pristankom, bodo leta 2025 dobili prvi posebni ekskluzivni heliport na floridskem letališču ob jezeru Nona – v najhitreje rastočem mestu, ki so ga umetno zasnovali, torej popolnoma na novo, "from scratch".
Hondi uspel pomemben korak k avtonomni vožnji
So pa avtonomno vožnjo stopnje tri zagotovili pri Hondi. Takšno vožnjo smo vam demonstrirali pred kratkim v mercedesu S, v njem naj bi voznik vožnjo lahko prepustil avtu konec prihodnjega leta, do takrat naj bi pridobili vsa dovoljenja za prodajo. No, Honda je dovoljenje za prodajo tako opremljenih avtov že dobila, ampak pri njih pa avto še ni popolnoma nared. No, dovoljenje velja zgolj za uporabo v japonskih zastojih, ampak, da pojasnimo, govorimo o vožnji, pri kateri odgovornost za vožnjo prevzame avtomobilska znamka, ne več voznik, ne govorimo več samo o funkciji samodejne vožnje, ki jo voznik uporabi oziroma zlorabi na lastno odgovornost. Avto mora zato vsebovati več različnih senzorjev, da lahko s tem zagotovi ustrezno varnostno delovanje, če ena tehnologija odpove.
Razkrivanje novega qashqaija
Začenja se ogrevanje pred prihodom nove, tretje generacije nissana qashqaia, začetnika trenda crossoverjev v množičnih razredih. Novinec bo prvi avto zveze Renault Nissan Mitsubishi, narejen na novi platformi CMF-C, ena glavnih novosti pa bo qashqai e-power, hibrid, pri katerem bo kolesa poganjal izključno električni motor, bencinski motor bo v avtomobilu zgolj za podaljševanje dosega z generiranjem elektrike.
Zeleni dostavnik
No, koncept električnega vozila z bencinskim podaljševalnikom dosega smo vam pred kratkim pokazali na primeru Fordovega kombija, zdaj pa so v Kölnu predstavili serijskega električnega transita custom, ki transita PHEV nekako dela manj smiselnega, saj novi kombi z baterijskim dosegom ponuja kar 350 kilometrov avtonomije. In če se sredi dneva pripeti, da je treba skočiti kam dlje, ga lahko lastniki hitro napolnijo s 115-kilovatnim polnjenjem, na službeni polnilnici pa se bo napolnil čez noč. Bistveno je, da baterije ne zmanjšujejo tovornega prostora, celo nosilnosti je lahko za 1600 kilogramov. In kar je za posel še posebej koristno, elektrika kombijevih baterij je na voljo tudi za žage, debelinke, rezkalnike in druge stroje za terensko delo.
Zanimiv napreden karavan
Izvor gradiv za baterije pa je vse pomembnejši. Mercedes-Benz začenja iniciativo za vzpostavitev standarda, ki bi vzpostavil minimalne zahteve, po katerih bi kopali rude, iz katerih lahko sestavijo baterije. Torej, rudarjenje mora biti trajnostno in pošteno, k takšnim zavezam pa Nemci vabijo tudi svoje konkurente. So pa hkrati poudarili, da njihove baterije vsebujejo manj kot deset odstotkov kobalta, ta hip najbolj sporne redke kovine v baterijah za avtomobile.
No, takšnih trajnostnih baterij še ne boste dobili v novem razredu E, ki te dni ravno prihaja v prodajne salone. Novosti so večinoma tehnološke … Na domači predstavitvi pa je v oči padla tudi dodatna oprema, ki ni nova, a popolnoma neznana, dva dodatna sedeža v prtljažniku karavana. Gre za opcijo, za katero se večinoma odločajo nemški taksisti, da so tako bolj prilagodljivi pri svojem poslu.
Volvo je za potrebe treninga reševalnih služb na najhujše možne scenarije deset svojih avtov večkrat odvrgel s 30 metrov visokega dvigala. Takšne preizkuse varnosti sicer pri Volvu redno izvajajo že več kot 30 let, včasih so jih denimo zapeljali s strehe ene svojih stavb.
Še več novic najdete v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje