Če je staro vozilo servisirano, je lahko tudi tehnično brezhibno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Če je staro vozilo servisirano, je lahko tudi tehnično brezhibno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Izvedeli smo, da devet izmed desetih prometnih nesreč povzročijo vozniške napake. Tisto preostalo, deseto, pa povzročijo tehnični dejavniki, med katerimi je tudi nepravilno vzdrževanje vozila.

V Avtomobilnosti pravimo, da je tudi ta ena od desetih bistveno preveč.
Korona je prinesla krizo in kriza ljudem prinese različne stiske, te pa so lahko povod za na primer dvomljivo vzdrževanje vozil. Avtomobila koronavirus ne zanima.

Servisi

Tehnični pregledi niso zamrli

Kot so nam povedali pri agenciji za varnost prometa, se kljub nekaj zaprtjem tudi v koronskem obdobju število opravljenih tehničnih pregledov ni zmanjšalo. Nekoliko drugače pa je bilo s tehnično brezhibnostjo vozil.

Za nameček se je dodatno postaral slovenski vozni park. Na odpad je lani šlo 7000 vozil manj, medtem pa je bil prirast novih in uvoženih vozil manjši kar za 26.000 – in to predvsem na račun novih.

Vzdrževanje vozil je bilo v koronadobi prezrta tema. Veliko je bilo zaprtih servisov, nejasne izjeme pa so povzročile zmedo pri potrošnikih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vzdrževanje vozil je bilo v koronadobi prezrta tema. Veliko je bilo zaprtih servisov, nejasne izjeme pa so povzročile zmedo pri potrošnikih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vzdrževanje vozil je v koronski dobi pogosto kar nekoliko prezrta tema. Na servisih je v času zaprtja države vladala velika kriza, kaj serviserji smejo delati in česa ne. Vozila so pogosto stala parkirana dalj časa. Nekateri so pomoč poiskali pod kozolcem.

Predstavniki serviserjev so med zaprtjem države opozorili na bliskovit porast neprimernega servisiranja na črno, ali kot radi pravimo, servisiranja
Predstavniki serviserjev so med zaprtjem države opozorili na bliskovit porast neprimernega servisiranja na črno, ali kot radi pravimo, servisiranja "pod kozolcem". Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avtomobil ima lahko hitro le eno zvezdico

Sekcija pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in sekcija avtoserviserjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) je opozorila, da je servisiranje in vzdrževanje vozil nujno ne glede na epidemiološko sliko. Opozorili so, da lahko omejitve privedejo do okvar in posledično večje materialne škode na vozilih ali celo prometnih nesreč zaradi okvare posameznih neustrezno vzdrževanih vozil.

Tako lahko avtomobil, ki na varnostnih testih doseže pet zvezdic za varnost, ob nepravilnem vzdrževanju hitro postane avtomobil z eno zvezdico. Zakaj, smo skupaj s strokovnjaki in Javno agencijo RS za varnost prometa (AVP) ugotavljali v oddaji Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.