Kitajski avtomobilski proizvajalci prav v električnih avtomobilih vidijo odlično priložnost za uveljavitev na mednarodnih trgih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kitajski avtomobilski proizvajalci prav v električnih avtomobilih vidijo odlično priložnost za uveljavitev na mednarodnih trgih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kitajska prevladuje v tekmi za e-mobilnost. S približno 45 odstotki je skoraj polovica svetovne prodaje e-avtomobilov povezana s kitajskimi avtomobilskimi znamkami. To je rezultat študije Jato Dynamics.

Velik del uspeha kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov je povezan s povpraševanjem na domačem, kitajskem trgu. Približno 95 odstotkov vseh prodanih kitajskih e-vozil ostane v državi – zato je svetovna distribucija nizka.

Preboj z električnimi bo lažji

Česar kitajski proizvajalci niso dosegli z motorji z notranjim zgorevanjem, zdaj želijo doseči z e-avtomobili. Gre za povezovanje z mednarodnimi trgi. Kitajske blagovne znamke imajo dve glavni prednosti: znatno vladno financiranje in velik domači trg z velikim povpraševanjem po e-vozilih.

V letu 2022 Kitajska načrtuje modelno električno ofenzivo na evropski avtomobilski trg. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V letu 2022 Kitajska načrtuje modelno električno ofenzivo na evropski avtomobilski trg. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Med januarjem in septembrom leta 2021 je bilo po vsem svetu prodanih skoraj tri milijone popolnoma električnih osebnih avtomobilov (BEV). Skupno število je bilo za 149 odstotkov višje kot leto prej. Celoten trg vozil se je povečal le za enajst odstotkov. V skladu s tem se je tržni delež BEV povečal z 2,6 odstotka leta 2020, na 5,8 odstotka do septembra 2021.

Na Kitajskem pa EV vozil proizvajajo tudi podjetja, kot so Tesla, Volvo, Polestar in BMW. Skoraj polovica Tesline svetovne prodaje med januarjem in septembrom 2021 predstavljajo avtomobili, ki so prišli iz gigatovarne v Šanghaju. Do danes je večina tesel model Y, registriranih v Evropi, prišla prav iz kitajske tovarne.