

Prav v vsakem trenutku lahko namreč najdemo del katedrale, katere temeljni kamen so postavili leta 1248. Spomladi 2007 pa bo katedrala dobila novo okno. Upraviteljica katedrale, Barbara Schock Werner, je izdelavo okoli 100 kvadratnih metrov velikega okna zaupala kölnskemu umetniku Gerhardu Richetrju. Podobe na oknu bodo sestavljene iz približno 11.500 koščkov barvnega stekla. Novi vitraž bo nadomestil okno, ki je bilo uničeno že med drugo svetovno vojno.
Kritikam se ne da izogniti
Že zdaj je znano, da bo delo Gerharda Richterja zagotovo izzvalo številne izraze nezadovoljstva. Umetniku bodo verjetno očitali neizkušenost (po poročanju neškega časopisa Der Spiegel se Richter tudi zares še nikoli ni lotil izdelave barvitega cerkvenega okna), poleg tega pa jih bo verjetno zmotila tudi podoba okna. Richter je že napovedal, da na njegovem oknu ne bo prizorov Marijinega oznanjenja ali podob svetih mož; kompozicija bo popolnoma abstraktna. Slika naj bi vključevala okoli 80 različnih barvnih tonov, ki naj bi se harmonično zlili z obstoječimi okni v katedrali. Celoten projekt bo menda mogoče izpeljati s 350.000 evri, ki jih bodo prispevali kar prebivalci Kölna.
Picasso 21. stoletja
Sicer pa je treba priznati, da je strah pred uničenjem harmonične lepote katedrale v Kölnu verjetno zaman. 74-letni Gerhard Richter velja ta čas najuglednejšega nemškega slikarja, britanski časopis Guardian pa ga je imenoval celo za Picassa 21. stoletja. Do tega naziva pa se ni dokopal čez noč. Za sabo ima kar trdo delo, saj je na začetku kariere po svojih besedah preizkusil prav vse likovne sloge in tehnike modernega slikarstva; večino teh del je pozneje zažgal. Iz te plejade likovnih slogov so ga očitno najbolj pritegnili abstraktni ekspresionizem, popart, neodadaizem in fluxus; to so namreč slogi, ki so najbolj vplivali na njegovo likovno govorico.
Sliki predhodi fotografija
Tem slogom je Richter priključil še tehniko fotorealizma, ki pomeni slikanje ali drugačno likovno ustvarjanje na temelju fotografije. Richter je fotografije pogosto izbral kar v časopisih. Od tod izvira tudi politiziranost njegovega dela. Njegove slike so bile namreč komentarji dogodkov ali družbenih pojavov, ki jih je ilustrirala izbrana fotografija.
Obenem pa je Gerhard Richter nepretrgano razvijal tudi povsem lastno slikarsko maniro. To označuje močna barvitost in abstrakcija, ki jo Richter doseže z močnimi in impulzivnimi potezami. Ta pogosto zelo velika platna razkrivajo tudi proces nastajanja. Natančen vpogled v slojevitost nanosov omogoča odkritje toka misli, ki je vodil nastanek slike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje