Enrique Ježik je kot predmet svoje instalacije Suspended parade uporabil kar oklepna vozila Slovenske vojske in tank, ki stoji pred Cekinovim gradom, ter jih povezal z verigami. Foto: Muzej novejše zgodovine
Enrique Ježik je kot predmet svoje instalacije Suspended parade uporabil kar oklepna vozila Slovenske vojske in tank, ki stoji pred Cekinovim gradom, ter jih povezal z verigami. Foto: Muzej novejše zgodovine
Break 2.4.
Festival Break 2.4. Potemkinova vas z instalacijo Suspended parade ali Viseča parada razkriva drugo plat vojaških parad. Te niso le razkazovanje moči in avtoritete določene države, ampak hkrati tudi skrivanje dejstev, politike in ideologije. Foto: Festival Break 2.4

V sklopu 9. mednarodnega festivala sodobnih umetnosti Break 2.4. Potemkinova vas se je pred Muzejem novejše zgodovine v Ljubljani odprla instalacije mehiškega umetnika Enriqueja Ježika z naslovom Suspended parade oziroma Viseča parada. Odprtju instalacije je v Plesnem teatru Ljubljana sledila še uprizoritev plesne predstave Maraton koreografinje Mirjane Preis.

Z verigo povezana vozila Slovenske vojske
Ježik je kot predmet svoje instalacije uporabil kar oklepna vozila Slovenske vojske in tank, ki stoji pred Cekinovim gradom, ter jih povezal z verigami. Že s samim imenom projekta Suspended parade oziroma Viseča parada želi opozoriti na dvojni pomen besede suspend, ki pomeni viseti, obstati, zavlačevati in ustaviti v času. Nasprotje v naslovu projekta sovpada z nasprotjem, ki je del vojaških parad kot javnih demonstracij moči in avtoritete držav. Vendar pa parade po mnenju avtorja ne le razkrivajo in prikazujejo, ampak hkrati tudi skrivajo dejstva, politike in ideologije.

Paradi bo sledil ples
Večer današnjega festivala pa bo posvečen plesni predstavi Maraton hrvaške koreografinje Mirjane Preis. Tudi tema predstave se navezuje na aktualno problematiko današnjega časa, in sicer na disfunkcionalnost komunikacije, ki postaja vsakdanji pojav v sodobni družbi.