Fudžiko Nakaja bi rada v ljudeh zbudila zmuzljivi občutek, da hodijo po oblaku. Foto: EPA
Fudžiko Nakaja bi rada v ljudeh zbudila zmuzljivi občutek, da hodijo po oblaku. Foto: EPA

Najbolj čudovita stvar pri megli je, da na koncu popolnoma izgine. Njena lepota živi samo v spominu.

Fudžiko Nakaja
Fuyiko Nakaya v (?) svoji umetnini.
Fudžiko Nakaja pravi, da je megla 'najbolj japonski vremenski pojav'. Foto: Reuters

69-letna japonska umetnica Fudžiko Nakaja, ki je sama sebe krstila za prvo "megleno kiparko" na svetu, skuša neljubemu vremenskemu pojavu vrniti dobro ime. Doslej je nastopala že tako v parkih kot v galerijah, eno izmed njenih del pa je tudi del stalne zbirke Guggenheimovega muzeja v Bilbau. Že leta 1970 je meglo razstavila na Expu v Osaki, lani pa je na njen performans v Torontu prišlo kar 200 tisoč ljudi.

Spopad z živo silo
Nakaja na odru z razpršilci ustvarja naravno (in ne tisto koncertno), okolju prijazno meglo (oziroma, kot ona temu pravi, "ustvari primerno okolje, da se megla izrazi"). Nastajanje megle nadzoruje z odpiranjem in zapiranjem pršilcev vode, s propelerji za klimo pa uravnava hitrost njenega potovanja po prostoru. Poseben učinek imajo tudi osvetljava in temperatura sobe ter število ljudi, ki jih naenkrat spusti noter. "Spopadam se z nečim živim. Zelo je divja," pravi umetnica.

Ekscentričnost v genih
10. in 11. julija bo v spremstvu elektro-akustičnega orkestra nastopila na 23. poletnem festivalu v Tokiu. Japoncem je znan vsaj umetničin priimek - njen oče Ukičiro Nakaja je bil namreč prav tako umetnik, ki je skušal v svojem studiu delati replike posameznih snežink.

"Najbolj čudovita stvar pri megli je, da na koncu popolnoma izgine. Njena lepota živi samo v spominu, po drugi strani pa moramo stopiti vanjo, če jo hočemo zares izkusiti. Umetnost ne bi smela biti samo paša za oči, ampak tudi za dotik."

Najbolj čudovita stvar pri megli je, da na koncu popolnoma izgine. Njena lepota živi samo v spominu.

Fudžiko Nakaja