Café La Rochelle si je s svežim in inovativnim pristopom pridobil nagrado za najboljši scenarij. Foto: Filofest
Café La Rochelle si je s svežim in inovativnim pristopom pridobil nagrado za najboljši scenarij. Foto: Filofest
Smrt od abstraktnega do osebnega v risanem filmu Matije Mančka. Foto: Filofest
Slovenski film Močvirje je nastal pod mentorskim vodstvom Janeza Lapajneta. Foto: Filofest

Festival se je sredi decembra končal s podelitvijo nagrad filmom, za katere je strokovno žirija, ki so jo sestavljali režiserja Urška Kos in Matjaž Ivanišin ter programska direktorica francoskega festivala Les Inattendus Maura McGuinness, menila, da sodijo med najboljše. Nekatere izmed izbranih filmov pa si lahko ogledate na Mojem spletu.

Tekmovali so ...

Terminal je film portugalskega režiserja Maria Gomesa, ki je prejel nagrado za najboljšo režijo, ker mu je uspelo iz majhne zgodbe s spretno uporabo mizanscene pričarati odnos med dvema popolnima neznancema.

Odnosov se je lotil tudi Luka Puš v filmu Močvirje, ki je bil imenovan za najboljši igrani film. Gre za preprosto zgodbo o potovanju na filmsko lokacijo, ki pa ponudi impresiven vpogled v vprašanje medijev, pogleda in predvsem odnosa med moškim in žensko.

Film Cafe la Rochelle je prejel nagrado za najboljši scenarij. Po mnenju žirije se loteva klasične zgodbe o fantu, ki bi rad spoznal dekle, a je ta povedana na nov in svež način (če je to res,se prepričajte sami). Evaporation pa je film forme, ki se dopolnjuje z vsebino; mešanica posnetkov potovanja in statičnih podob pričara živčno ozračje sodobnega, nestanovitno globaliziranega življenja.

Matija Manček je avtor risanega filma Smrt, ki je prejel nagrado za najboljši animirani film, ker ga odlikuje dober ritem pripovedi in predvsem odlična uporaba animacijske tehnike, ta pa gledalca popelje od abstraktne forme do povsem personalizirane podobe smrti.

Zadnji nagrajeni film Filofesta je dokumentarec Balkan Junctions Film, ki govori o istem vlaku, istih ljudeh, a z novonastalimi mejami med njimi. Njihove zgodbe so podane neposredno in brez dodatnega pojasnjevanja in so tako gledalcu predstavljene brez vsiljenega mnenja avtorjev.