Informacijska tehnologija nam obenem lajša življenje in nas ogroža. Foto:
Informacijska tehnologija nam obenem lajša življenje in nas ogroža. Foto:
Davide Grassi
S podobnimi vprašanji kot Lucas Bambozzi se pri nas ukvarja Davide Grassi. Foto: RTV SLO

Odgovor na to vprašanje je v Informacijskem centru Moderne galerije vsaj delno priskrbel brazilski umetnik Lucas Bambozzi. Bambozzi, ki je v Ljubljano prihšel na povabilo zavoda Aksioma, je govoril o sodobnih praksah medijske umetnosti in o kolektivih, ki delujejo v Sao Paulu.



Sodobna umetnost je umetnost komunikacije
Bambozzi se je s komunikacijskim sistemom začel ukvarjati že v osemdesetih, torej v desetletju, ko je bliskoviti razvoj računalniške in informacijske tehnologije porodil novo vrsto umetnosti. To je umetnost, ki je na mejnem področju med komunikacijami in tradicionalno umetniško prakso. Lucasa Bambozzija so nove izrazne in ustvarjalne možnosti močno prevzele. To lahko sklepamo na podlagi njegovega prepričanja, da je smisel umetnosti v izmenjavi avdiovizualnih komunikacijskih sistemov, v omogočanju stikov in povezav.

V centru za preučevanje sodobne umetnosti
Ob nastopu 21. stoletja se je Lucas Bambozzi s sodobno umetnostjo seznanjal v Centru CAiiA-Star. Za kratico se skriva ime Centre for Advanced Inquiry in the Interactive Arts (Center za poglobljeno raziskovanje interaktivnih umetnosti) na valižanski univerzi Newport. Center je ustanovil Roy Ascott, njegov namen pa je poglabljanje teoretskega znanja o interaktivni umetnosti ter ustvarjanje novih primerkov le-teh. Center velja tudi za vodilno ustanovo na tem področju, katerega definicija še vedno ni dokončno določena, saj akcije v njegovem polju nihajo med popolno umetniško formo in manipulacijo s tehnologijo.

Akcija za elektronsko umetnost
Lucas Bambozzi se je rodil leta 1965 in velja za enega začetnikov medijske umetnosti v Braziliji. Med letoma 1991 in 1995 je bil tako soudeležen ali celo na čelu pobud, ki so pomagale videoumetnost vzpostaviti kot enakopravnega člana sodobne brazilske pokrajine. Ena tovrstnih pobud je bilo tudi snovanje festivala elektronske umetnosti ter ustanovitev oddelka za videoumetnost in medijsko umetnost v muzeju podobe in zvoka v Sao Paolu. Zato lahko trdimo, da Bambozzi ni le opazovalec družbenih pojavov in detektor njihovih negativnih posledic, ampak skuša tudi sam poseči v družbeno tkivo in vplivati na njegov razvoj.