Zmajski most, ki je bil zgrajen leta 1901 in bil tako prvi železobetonski most na Slovenskem, je bil pred obnovo že močno poškodovan. Posledicam motornega prometa in vremenskih vplivov pa je svoje dodala še prometna nesreča, ki se je zgodila lansko jesen.
Po obnovljenem mostu se bo mogoče sprehoditi v kratkem
Dela, katerih vrednost je ocenjena na okroglih 30 milijonov tolarjev, naj bi se končala sredi avgusta. Po predvidevanjih naj bi obnova zadostovala vsaj za 20 let, saj bodo površine mostu zaščitili s posebno vodoodbojno maso. Še posebno zahtevna je bila obnova lokov, ki vodijo do ceste, in izdelava novih stebrov ograje, ki spadajo v Plečnikovo dediščino. Prav zato je bilo pred obnovo treba pridobiti dovoljenje zavoda za varstvo kulturne dediščine.
Zmajski most namesto Mesarskega
Na mestu Zmajskega mostu je najprej stal leseni Mesarski most, ki je bil dograjen leta 1820. Ko zaradi povečanja mestnega prometa ta ni več zadoščal potrebam, je leta 1900 mestna uprava Ljubljane razpisala natečaj za nov most. Po načrtih arhitekta Giorgia Zaninovicha (podjetje Pittel & Brausenwatter) so naslednjega leta zgradili secesijsko okrašen most in ga poimenovali Jubilejni most Franca Jožefa, kar označujeta tudi letnici na zunanji strani (1848–1888). Na vsaki strani mostu stražijo štirje iz brona uliti zmaji, ki so jih po skici A. M. Beschornerja izdelali v dunajski tovarni kovinskih predmetov in okraskov. Prav zaradi štirih čuvajev so Ljubljančani most poimenovali z imenom, ki ga ima še danes - Zmajski most.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje