

Cartier-Bresson je kariero v svetu umetnosti začel kot slikar, kmalu pa se je izkazal kot odličen fotoreporter. Rodil se je leta 1908 v francoskem mestu Chanteloup, leta 1931 se je odločil za fotografijo, k slikarstvu pa se je vrnil po letu 1973. Fotograf je veljal za zelo zadržanega in se ni rad kazal očem javnosti, svet je namreč najraje gledal skozi objektiv.
Henrija Cartier-Bressona in njegovo fotografijo odlikujeta občutek za dizajn in časovna natančnost trenutka fotografiranja. Svoja dela je pogosto pospremil tudi s komentarji in razpravami o teoriji in praksi v fotografiji ter na ta način za seboj pustil bogato znanje. Njegovo delo in pristop k fotografiji sta tako imela daljnosežen vpliv v svetu fotografije. Njegovi interesi pa so bili raznovrstni, tako se je kot režiser do leta 1945 podpisal tudi pod dva dokumentarna filma.
Tudi v Louvru
Umetnikova dela so objavljali v svetovno najbolj znanih in priznanih revijah, njegove fotografije pa lahko najdemo tudi v vseh vodilnih umetnostnih muzejih v Evropi in ZDA. Za njegovo najbolj znano razstavo velja postavitev Odločilni trenutek, ki je bila prva fotografska razstava, ki so jo na ogled postavili v znamenitem pariškem Louvru.
Ustanovni član Magnum Photos
Ob izbruhu druge svetovne vojne je Cartier-Bresson služil v francoski vojski, vendar pa so ga kmalu ujeli nemški vojaki in ga zadržali kot vojnega ujetnika. Po dveh neuspelih poskusih je fotograf pobegnil iz taborišča in sodeloval v odporniškem gibanju. Ko se je vrnil k svojemu poklicu, je leto 1947 zaznamoval s sodelovanjem pri oblikovanju znamenite fotografske kooperative Magnum Pictures, ki je delovala v Parizu in New Yorku, njegovo delo pa ga je poneslo po vsem svetu.
V 50 in 60 letih je izšlo več knjig njegovih fotografij, med katerimi je najbolj znana odločilni trenutek (Images a la Sauvette, 1952). Enega prelomnih trenutkov za Cartier-Bressona je pomenila velika potujoča razstava, ki so jo v 60 letih prikazovali po ZDA. Šlo je za retrospektivno razstavo, na kateri je bilo prikazanih 400 njegovih fotografij.
Do dobre fotografije z ljubeznijo
Umetnik je vedno cenil novinarsko fotografijo, v kateri je pogosto treba z eno samo fotografijo povedati oziroma gledalcu prenesti celotno zgodbo. Trdno je verjel v socialno vlogo fotografije, ki ji je sledil in se ji želel približati s tematikami, ki si jih je za svoje delo izbiral.
Cartier-Bresson je nekoč dejal, da je občutek za človeško dostojanstvo osrednja značilnost vsakega dobrega fotoreporterja, in da sta za uspešen posnetek potrebna razumevanje in ljubezen do ljudi.
Kasneje se je ukvarjal predvsem s slikarstvom, lani pa je umetnik tudi ustanovil sklad Henri Cartier-Bresson.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje