Mercedes ima trenutno v svoji paleti rekordno aerodinamičen električni avtomobil EQS. Ni pa to edini model, ki navdušuje na področju aerodinamike. Tudi vsi drugi modeli so primerjalno gledano izredno aerodinamični.
Testni vozniki iz vrst gledalcev Avtomobilnosti so koristi te Mercedesove aerodinamike tokrat preizkusili v praksi, na avtocesti in na lokalnih odsekih. Povabili smo jih na delavnico, kjer so preizkusili tudi sposobnost rekuperacije električnih vozil.
Aerodinamika v fokusu oblikovalcev
Aerodinamika vozila je ena ključnih prvin pri oblikovanju vozila. Vpliva tako na uravnavanje zračnega toka kot višjega udobja, varnosti in zaradi manjše porabe goriva tudi na nižje stroške.
V svetu avtomobilizma se je o aerodinamiki začelo zares govoriti v 20. letih prejšnjega stoletja, v petdesetih pa je stvar postala zelo resna. Takrat se je med različnimi proizvajalci vnela prava aerodinamična tekma. Tudi oddelki so postali zelo tekmovalni, prvič so se začeli ukvarjati s pokrivanjem vrtinčenja, ki nastane pri kolesih. Še pomembneje, hoteli so ujeti zrak kot stabilizator avtomobilov pri velikih hitrostih. Koeficient upora pri vozilu je danes zelo pomemben za porabo goriva, še bolj pa pri električnih vozilih, saj lahko zgolj detajl na avtomobilu poveča električni doseg za 10 ali 20 kilometrov vožnje.
Njegovo vrednost merimo v vetrovniku. Avtomobil postavijo na tehtnico, ki meri njegovo silo, ko piha veter. To silo izrazijo s koeficientom upora. S tem številom primerjajo vsa vozila vseh oblik. Aerodinamika ima rada zaobljen sprednji del in oglat zadek. Podvozje mora biti čim bolj gladko in ravno. Pomembno je, kako potuje zrak po karoseriji med vožnjo avtomobila, saj se odvaja pod podvozjem. Pomembna je optimizacija koles, ogledal, kljuk na vratih. Vse to prispeva k zmanjšanju upora. In vse to so v praksi preizkušali bralci Avtomobnilnosti.
Kaj smo ugotovili?
Kot smo med drugim ugotovili, je hitrost zelo pomembna, ko govorimo o učinkovitosti in zniževanju porabe energije. Toda učinkovitost se kaže tudi v proizvodnji energije med vožnjo. Najobčutnejši primer krožnih procesov v avtomobilu je zagotovo že dobro poznana rekuperacija, torej pretvorba kinetične energije vožnje v električno. To elektriko seveda shranimo v baterije, da jo lahko potem uporabi dodaten elektromotor, ki bencinskemu ali dizelskemu motorju pomaga v najbolj potratnih vozniških situacijah. Rekuperacije je del vseh modernih mercedesov, še posebej pomembna pa je pri električnih mercedesih EQ, tam lahko rekuperacijo tudi močno prilagajamo.
Kaj so po testiranjih ugotovili bralci, si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje