Kitajski izdelovalci domačega trga niso pripravljeni prepustiti tujcem. Foto: Newspress
Kitajski izdelovalci domačega trga niso pripravljeni prepustiti tujcem. Foto: Newspress

Na salonu, kjer si je v šestih dneh ogledalo 1.125 razstavljenih vozil več kot 800 tisoč obiskovalcev, so se predstavili tako rekoč vsi veliki svetovni izdelovalci avtomobilov. Številni med njimi tudi v povezavi s kitajskimi partnerji, saj je prodor na ta trg precej lažji v primeru povezovanja tujih in domačih podjetij. Kot poudarjajo organizatorji je bilo v razstavnih dvoranah mogoče videti kar 120 premiernih predstavitev posameznih modelov ali njihovih različic, 36 vozil pa je doživelo tudi svetovno premiero.

Prilagajanje okusu kitajskih kupcev
Med modeli tujih znamk je bilo nekaj globalnih, še več pa tistih prilagojenih za okuse in potrebe kitajskih kupcev. Tudi tuje znamke so namreč pri ponudbi precej prilagodljive, saj se morajo poleg tekmecev iz tujine za kupce spopadati še z ambiciozno domačo avtomobilsko industrijo. Obseg proizvodnje avtomobilov se na Kitajskem iz leta v leto veča in čeprav so v statistiko vključena tudi vozila tujih znamk izdelana lokalno za domači trg, imajo velik delež v skupni kvoti približno dvanajst milijonov izdelanih avtomobilov prav domače avtomobilske znamke.

Lani so na Kitajskem izdelali 12 milijonov osebnih avtomobilov, leta 2010 pa 11,2 milijona, kar predstavlja pomemben delež v svetovni proizvodnji 62,2 milijona osebnih avtomobilov v letu 2011 in 60,2 milijona v letu 2010. S povečevanjem proizvodnje pa je Kitajska že leta 2009 prehitela dotedanjo rekorderko v proizvodnji ZDA.

Zanimanje za avtomobile se bo še povečalo
Kitajski trg bo verjetno tudi v prihodnjih letih še rastel, z njim pa ambicije tujih in domačih avtomobilskih izdelovalcev. Izdelke zadnjih pa bo verjetno vsaj še nekaj časa težje najti na tujih trgih. Delno zaradi tehnološkega razkoraka, ki ga sicer uspešno in hitro zmanjšujejo, še bolj pa zaradi povpraševanja na domačem trgu. Poskusi prodaje kitajskih vozil na tujih trgih so tako prej vprašanje prestiža posameznih izdelovalcev, kot pa dejanskih gospodarskih razlogov oziroma potreb po iskanju novih trgov in kupcev.

Nekaj primerkov izdelkov kitajske avtomobilske industrije pa si lahko ogledate v fotogaleriji.