Toyota avensis je prostoren avtomobil, saj v prtljažnem prostoru ponuja 543 litrov (avensis wagon) oziroma 509 litrov prostora (limuzina). Foto: Toyota
Toyota avensis je prostoren avtomobil, saj v prtljažnem prostoru ponuja 543 litrov (avensis wagon) oziroma 509 litrov prostora (limuzina). Foto: Toyota
Toyota avensis
Avensisova maska je dokaj športno oblikovana, kljub temu pa Janez Martinčič meni, da japonska limuzina oblikovno ni preveč drzna. Foto: Toyota

Dozdeva se nam, da so pri Toyoti vsaj malo zadremali na lovorikah. Na vseh testih nepokvarljivosti in zanesljivosti so bili na vrhu, postali so največji proizvajalec na planetu, vodili so v ekološko sprejemljivih tehnologijah, potem pa trenutek nepazljivosti in …!

Pri Toyoti počivali na lovorikah?
Hibridov, pa tudi sodobnejših tehnologij, je že kar nekaj, Mazda jih je zamenjala na vrhu zanesljivosti, njihova paleta modelov pa se je postarala čez noč. Zato zdaj vihajo rokave in letos predstavljajo skoraj neverjetnih ducat novih ali spremenjenih vozil. Pri nas se je začelo z avensisom.

Osnovna dilema še vedno ostaja: ali je v Evropi izdelan, za evropskega kupca snovan in evropskim cestam namenjen avto še vedno japonski avto? In - je to dobro ali slabo? Kakor koli, marketinško avensis svojo evropskost poudarja in jo, tako kot limuzina in karavan, tudi izkazuje.

Staromodna oblika novega modela
Edino, kar naj bi staremu avensisu manjkalo, da se ni docela umestil tja, kamor je sodil, naj bi bilo namreč nekoliko konservativno oblikovanje. No, tudi novi avensis po našem mnenju ne kandidira za muzej sodobnih umetnosti, a se bolj približa sodobnemu oblikovalskemu toku; čeprav se spet lahko zgodi, da ga bodo čez kakšno leto tisti drzni začeli prehitevati. Vendar čar Toyotinih avtomobilov ni bila nikoli ukrivljenost pločevine. In avensis naj bi bil polnokrvna toyota - zanesljiva, udobna in tehnološko sodobna. Predvsem agregati so močno posodobljeni, tisti dvolitrski bencinski celo z nekaterimi inovativnimi tehnološkimi rešitvami.

Ne le troboj znotraj japonskega srednjega razreda, tudi v primerjavi s celotno konkurenco v razredu avensisa čaka oster, vendar upamo pošten boj, kar pa v dobi popustov in prodajnih akcij ni vedno praksa ...