
V Avtomobilnosti smo strnili občutke ob prvi vožnji sedme generacije Volkswagnovega dostavnika transporterja in potniške različice caravelle. Leta 1949 je bil predstavljen prvi. Takrat si nihče ni predstavljal, da bo eden izmed motorjev takratnega nemškega gospodarskega čudeža postal tako zelo uspešen. Tri četrt stoletja pozneje je transporter oziroma "bulli" nepogrešljiv člen svetovne avtomobilske zgodovine. In kako je ta model videti danes?
Še več o novem transporterju pa v videoreportaži Avtomobilnosti iz prve vožnje, kjer so o ozadju nastanka spregovorili Volkswagnovi strokovnjaki.
Ko nam bo čez desetletja umetna inteligenca razlagala o sedmi generaciji transporterja, bo gotovo začela razlagati o zanimivem ozadju oziroma razburkanem časovnem obdobju za avtomobilsko industrijo. Spomnila nas bo na obsežno sodelovanje Volkswagna in Forda, v katerem se je rodilo nekaj zelo privlačnih modelov. Tudi transporterjev tehnološki brat, prav tako legendarni Fordov kombi, ki smo ga v testu že več kot očitno pohvalili.

Prvi transporter oziroma tip 2 je bil seveda popolnoma “špartanski”. Takšen, kot da so vanj vrgli nekaj slame in v njegov tovorni prostor spustili nekaj prašičkov. Ampak leta 2025 živimo v popolnoma drugačnih časih. Čeprav so v osnovi delovni stroji, so tudi takšni kombiji danes izjemno tehnološko napredna vozila. Izračunal sem, da novo generacijo transporterjev dobimo povprečno na 12 let in pol. Torej šele daljnega leta 2037 se bomo predvidoma pogovarjali o osmi generaciji. Kako se je torej Volkswagen na to pripravil?
Albert Kilzinger, vodja oblikovanja za VW-gospodarska vozila, nam je povedal: "Dogajanje na avtomobilskem trgu je zelo razburljivo. Zato smo se mi odločili, da ponudimo tri različna vozila, za različne potrebe in okuse kupcev." Poleg transporterja in caravelle, ki nadomeščata transporter T6.1, ima Volkswagen v ponudbi še multivan in počitniško različico californio, pa tudi električni potniški model ID.buzz oziroma furgon ID.buzz cargo. "Verjamemo, da bo transporter zelo dolgoživ model. Tudi zato, ker ponuja zares veliko prostora. Dodatno prilagodljivost pa nam omogočajo različni pogoni," pravi Kilzinger.

Velika ponudba pogonov
Modela transporter in caravelle bo po novem poganjalo sedem različnih pogonov. Standard še naprej ostaja dizelski motor, prvič pa bodo na voljo tudi hibridni in električni pogoni.
Vrsta pogona | Skupna moč | Menjalnik | Uporabna kapaciteta baterije |
Turbodizel | 81 kW | 6.-st. ročni | / |
Turbodizel | 110 kW | 6.-st. ročni ali 8.-st. samodejni | / |
Turbodizel | 125 kW | 8.-st. samodejni | / |
Priključni hibrid | 171 kW | neskončnostopenjski | 16,5 kWh |
Električni | 100 kW | / | 64 kWh |
Električni | 160 kW | / | 64 kWh |
Električni | 210 kW | / | 64 kWh |
Ob prvi vožnji tega modela sem ugotovil, da so turbodizelski motorji zelo tihi in nadpovprečno mirno delujejo. Že v šesti generaciji pa je bil transporter tudi nadpovprečno ekonomičen. A njegovi snovalci nam tokrat obljubljajo še večjo učinkovitost pogonov. Za manj porabljenih litrov in kilovatnih ur je zelo pomembna tudi aerodinamika. Oblika je pomembna tudi pri kombijih, še posebej pri tovornih.
Ko smo se usedli na voznikovo mesto, je bilo dostavniškega občutka še manj kot pri transporterju pretekle generacije. Sedi se povsem “po avtomobilsko”. Tudi volanski obroč ni več prav nič položno nameščen. V notranjosti je veliko prostora, ki ga lahko prilagodimo po svoje. Potniška različica lahko sprejme največ osem potnikov, če bo kakšen manj, pa to seveda pomeni toliko več udobja in toliko več prostora za prtljago.

Če želite še več prostora za prtljago, je na voljo tudi različica z daljšo medosno razdaljo. Podaljšan transporter, ki mu dodamo še dvignjeno streho, ima lahko tako kar devet kubičnih metrov tovornega prostora, običajna različica pa ponuja okoli šest kubičnih metrov, kar je za 10 odstotkov več kot pri prejšnji generaciji. Nosilnost, ki je zdaj 1,33 tone, se je povečala za 130 kilogramov, še večji, 300-kilogramski, pa je dvig maksimalne vlečne obremenitve, ki je po novem 2,8 tone. Volkswagen nam je ob tej predstavitvi omenjal novo strategijo: “Pravi bulli za vsakega kupca.” Tako je tudi novi transporter oziroma caravelle na voljo v najrazličnejših izvedbah za najrazličnejše naloge.
Modelne paleto bullija ne tvori le novi transporter. V Sloveniji smo že testirali tudi novega multivana in električnega bullija, ki sliši na ime ID.buzz. Predlagamo nadaljevanje ogleda.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje