Številke britanskega ministrstva za promet kažejo, da se je število voznikov, ki so umrli ali pa bili hudo poškodovani zaradi motenj v vozilu, v zadnjem desetletju povečalo za 11 odstotkov. Motnje v vozilu povzročajo na stotine smrtnih žrtev in resnih poškodb vsako leto. V Veliki Britaniji je v zadnjem letu zaradi motenj med vožnjo po statističnih podatkih tamkajšnjega ministrstva za promet umrlo 88 ljudi, 614 pa je bilo huje poškodovanih.
Vse več motečih dejavnikov
Neodvisne organizacije za varnost v cestnem prometu skrb vzbujajoče povečanje nesreč pripisujejo tudi naraščajočemu številu sistemov v vozilu in uporabi prenosnih telefonov. Pri IAM Roadsmart poudarjajo, da se je število smrtnih žrtev, povezanih z uporabo prenosnih telefonov za volanom, v zadnjem desetletju povečalo kar za 59 odstotkov, medtem ko je število hudo poškodovanih poskočilo za 39 odstotkov.
Slovenija ni izjema. Pri Javni agenciji RS-a za varnost prometa (AVP) tako navajajo, da je eden izmed ključnih dejavnikov tveganja uporabe prenosnega telefona med vožnjo pogostejši pri mladih. Tuje študije kažejo, da skoraj tri četrtine mladih uporabljajo prenosni telefon med vožnjo – ne samo za klice, ampak tudi za pošiljanje besedilnih sporočil, spremljanje novic in družbenih omrežij itd.
Prenosni telefoni vplivajo na naše sposobnosti na tri načine: zaznavanje – predvsem vid in sluh (ne zaznamo določenih dražljajev, ne opazimo), miselne – pozornost, odločanje, reakcijski čas (zmanjša se pozornost, odločanje je lahko napačno, reakcijski čas se podaljšuje) in izvedbo – vplivajo na samo izvedbo in vedenje (npr. manevriranje z volanom, spotikanje, vzdrževanje ravnotežja na kolesu).
Otroci bolj moteči od prenosnih telefonov
Zanimivo pa je, da so po podatkih IAM Roadsmart kar za 29 odstotkov motenj v vozilu krivi otroci. Nekatere raziskave trdijo, da so otroci za voznika bolj moteči od prenosnih telefonov. Tako slovenske kot tuje. Pred časom so na AMZS-ju v povezavi s prevozom otrok med slovenskimi starši vozniki na AMZS-ju naredili raziskavo. Ugotovili so, da so otroci v avtomobilu lahko zelo moteč dejavnik. Več kot petina (21 odstotkov) od 700 vprašanih je odgovorila, da jih vedenje otrok v vozilu pogosto moti, kar 23 odstotkov pa jih je priznalo, da so zaradi tega, ker so mirili ali opozarjali otroka, spregledali prometni znak ali odcep na cesti. Le desetina vprašanih je odgovorila, da nimajo težav pri prevozu otrok. Starši vozniki se pogosto stegujejo nazaj proti otrokom, jim med vožnjo pobirajo igrače, ki jim padajo iz rok, pri tem pa odmikajo pogled s ceste in nenadzorovano sukajo ali potegnejo volan.
Zanimivo je poročilo slovenskih policistov, ki so pretekli konec tedna ustavili voznika, ki je počasi vijugal po gorenjski avtocesti. Ugotovili so, da je imel težave z navigacijskim sistemom. V britanski raziskavi je kar 15 odstotkov vprašanih odgovorilo, da je navigacija eden izmed najbolj motečih dejavnikov med vožnjo. Med bolj moteče dejavnike so anketiranci uvrstili še iskanje radijskih postaj.
Bralci MMC-ja za omejitev hitrosti
V zadnji anketi smo vas spraševali Ali menite, da je hitrostna blokada (pri 180 km/h) v avtomobilih potrebna?. Anketo je izpolnilo 4.819 bralcev spletne strani MMC. 62,8 odstotka vas meni, da je to dober varnostni ukrep, 37,2 odstotka pa, da ni, saj je malo voznikov, ki vozijo hitreje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje