Kitajci so nam pokazali, kako izboljšati učinkovitost hibridov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kitajci so nam pokazali, kako izboljšati učinkovitost hibridov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Nekdaj smo na evropskih avtomobilskih salonih redno srečevali Kitajce, ki so vsak razstavljen avtomobil podrobno pregledali, otipali in popisali. S seboj so imeli popisne liste s točno določenimi detajli, ki jih morajo pregledati pri vsakem vozilu. Ulegli so se na tla zraven avta, iztegnili roke pod avto in poslikali vse, kar se je poslikati dalo. Skratka, kopirali so, učili so se.

S temi kopijami so zaslužili dovolj, da so lahko kupili tudi velike in bogate evropske znamke. Na primer Volvo. Zaposlili so tudi množico evropskih oblikovalcev in recept je uspel. Danes evropske znamke raziskujejo kitajske avtomobile. In kot so med obiskom Kitajske povedali našemu novinarju, Kitajcem veliko pomeni, če jim uspe zadovoljiti evropske kupce, saj se zavedajo, da se je avto rodil v Nemčiji.

Kitajci v Nemčiji priredili svoj avtomobilski salon

V Avtomobilnosti smo se udeležili sejma za avtomehanike v Frankfurtu, na katerem je kitajska zbornica zakupila celotno halo in priredila lasten avtomobilski salon. Šov je v bistvu zares izkoristil zgolj Geely, kjer niso zgolj razstavili avtov, ampak so pripeljali tudi svoje inženirje in menedžerje, ki so nas naučili kar nekaj zanimivih dejstev. Tudi to, da ni nujno, da električen avto nima bencinskega motorja. Kitajci so hibridu dali popolnoma novi pomen, uporabniško gledano zelo smiseln pogled.

Kitajske avtomobilske znamke izkoristijo vsako priložnost za promocijo v Evropi. Tako so izkoristili tudi sejem za avtomehanike v Frankfurtu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kitajske avtomobilske znamke izkoristijo vsako priložnost za promocijo v Evropi. Tako so izkoristili tudi sejem za avtomehanike v Frankfurtu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Čao Džang, inženir za hibridno tehniko pri znamki Geely je za Avtomobilnost povedal: "Imamo hibridni menjalnik in dva elektromotorja. Med motorjema je hibridni menjalnik z dvema planetarnima goniloma. To zagotavlja zaporedno delovanje hibridnega motorja in vzporednega delovanja elektromotorja. Zakaj je tako? Ker se oba motorja največkrat vrtita z enakimi vrtljaji. Novi motor bo deloval kot generator." Takšno hibridno tehniko bo dobil tudi Renault.

Dogovori z evropskimi znamkami o sodelovanju

Na tem mestu se dotaknimo političnih razprtij na relaciji Evropa – Kitajska. Francoska znamka se je večkrat pojavila v kitajskih evropskih načrtih, čeprav niso hoteli jasno in glasno povedati podrobnosti. Victor Yang, podpredsednik Geely Global nam je povedal: "Ne moremo izključiti možnosti, da bi tovarno zgradili v Evropi, vendar ne kmalu. Za to bo potreben čas. K sreči imamo v Evropi veliko partnerjev. Proučujemo možnosti, da bi v Evropi sodelovali z Volvom in Renaultom. Z Mercedesom nimamo načrtov za izdelavo v Evropi. Naj povem, da se z Mercedesom pogovarjamo o možnosti, da bi uporabili njihovo tovarno v drugem delu sveta, ne v Evropi."

Pri znamki Geely ne stavijo vseh konj le na 100-odstotno električne modele. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri znamki Geely ne stavijo vseh konj le na 100-odstotno električne modele. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Seveda se Evropa Kitajski upira. In kako Kitajci odgovarjajo na očitke, da ukinjajo evropska delovna mesta? Frank Klaas, vodja komunikacij pri Geelyju Europe pravi: "Evropska komisija bi se morala zavedati, da s partnerji zunaj Evrope sodelujemo in tudi v Evropi ustvarjamo delovna mesta. Naj povem, da naša vozila razvijamo v tehnološkem središču v Raunheimu, pri Frankfurtu. Avtomobile razvijamo na trgu, kjer jih želimo prodajati."

Nov standard pri baterijah

Na sejmu smo videli tudi, da so litijeve železo-fosfatne baterije, kot kaže, novi standard. Celice, baterije in BMS je za Geely razvil Zeekr. Džang Džen, vodja razvoja LFP-baterij pri podjetju Zeekr, nam je na konkretnem primeru pojasnil prednosti tovrstne baterije: "Med celicami je veliko gela. Ta varnostna zapora zadrži toploto ali razlitje. Pod celico je tudi poseben material. Baterija je podhlajena, da se ne pregreva, znižujemo temperaturo celice. To zagotavlja večjo varnost."

Litijeva železo-fosfatna baterija je tudi odpornejša, lahko jo do konca napolnimo in do konca izpraznimo. Je tudi ne poškodujemo, če jo redno hitro polnimo, na primer od 10 do 80 odstotkov v komaj 11 minutah.

Da je Kitajska avtomobilska velesila že danes, se je o tem prepričal tudi sodelavec Luka Gregorič na kitajskih tleh. Če še niste pogledali njegove reportaže, vas vabimo, da jo zdaj, ker vsebinsko zelo lepo dopolni današnjo temo. Še več o dogajanju v Frankfurtu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.