Novost v ponudbi je tudi različica greenline superb combi. Foto: Škoda
Novost v ponudbi je tudi različica greenline superb combi. Foto: Škoda

Ob predstavitvi druge generacije sklopa tehnoloških izboljšav, poimenovanih greenline, so pri Škodi ponudbo razširili še na modela yeti in superb combi. Jedro izboljšav predstavljata varčna motorja; pri modelih fabia, fabia combi in roomster je to 1,2-litrski TDI CR z največjo močjo 55 kilovatov, pri modelih octavia, octavia combi, superb, superb combi in yeti pa 1,6-litrski motor TDI CR z največjo močjo 77 kilovatov. Njun učinek dopolnjujejo še sistem start-stop, pridobivanje energije pri zaviranju, izboljšan elektronski nadzor delovanja motorja, gume z nizkim količnikom trenja, aerodinamične izboljšave na karoseriji in podvozju ter prikaz priporočene prestave za čim bolj ekonomično vožnjo na instrumentnem delu.

Kljub napredni tehnologiji, ki jo ponujajo različne znamke, so namreč končni rezultati še vedno zelo odvisni od načina vožnje posameznega voznika, pa tudi vzdrževanja vozila.

Vozniki namreč prepogosto pozabljajo, da na porabo močno vplivajo podrobnosti, kot so tlak v gumah, prtljažniki na strehi, prevažanje nepotrebne opreme oziroma teže v vozilu. Učinkovitost napredne varčne tehnologije pa lahko vozniki optimizirajo s tekočo vožnjo brez nepotrebnega pospeševanja in zaviranja, zaviranjem z motorjem ter pravilnimi postopki za aktiviranje sistema start-stop.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Škoda