lahko v prometni nesreči – enako kot človek – hudo poškoduje ali pa pogine. Darsovi delavci morajo ob nesrečah pogosto loviti pobegle pse, ki v vozilu niso ustrezno zavarovani. Tokrat smo se v Avtomobilnosti posvetili varnemu prevozu psov.
Od takrat, ko je Nils Bohlin, švedski inženir, ki je sicer razvijal varnostne pasove za pilote v vojaških letalih, izumil največje odkritje na področju varnosti, tritočkovni varnostni pas, pa do tedaj, ko je ta postal standard v avtomobilih, ko je postalo zakonsko obvezno, da jih moramo uporabljati, je minilo zelo veliko časa. Veliko preveč časa.
Nič, kar ni pripeto, ne ostane na mestu
In še danes se najde kakšna cvetka, ki reče: "Za krajše poti se sploh ne bom pripel." Oziroma se ne bodo pripeli niti tisti zadaj, celo otroci. Prevečkrat od koga slišimo, da če smo se 30 let vozili neprivezani, pa se nikomur ni zgodilo nič, se ne bomo privezali niti danes. Ali pa, da lahko otroka kar držimo v naročju, saj ga bomo zadržali. "Ne, ne bomo ga," pravi avtor televizijske oddaje Avtomobilnost Andrej Brglez, ki še pravi, da primerjava s preteklostjo ne zdrži. Zakaj? "Zato, ker je danes bistveno več avtomobilov, večje so hitrosti, možnosti, da se zgodi nesreča, je zelo veliko. In kaj moramo še vedeti po 50 in več letih, kar nam je Nils sporočil v že skoraj davni preteklosti? Da nič, kar v avtu ni tesno pripeto, ne ostane na svojem mestu, ko se zgodi močan pojemek, kaj šele trk," pravi Brglez. In to ne velja samo za ljudi, stvari, ampak tudi živali. In če se vam zdi, da so male živali nišni segment, naj vam povemo, da je samo mačk v Evropski uniji 66 milijonov, psov pa kar 74 milijonov. 270 tisoč psov je samo v Sloveniji in verjamemo, da se kdo kam pelje. Posel z malimi živalmi je vreden 63 milijard letno, samo za hrano odštejemo več kot 20 milijard letno.
Policisti pišejo kazni
Zato smo se v Avtomobilnosti tokrat posvetili varnemu prevozu psov. Tudi zato, da ne bodo grizli vzdrževalcev cest. Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da morajo biti živali, ki se prevažajo v delu motornega vozila, namenjenega za prevoz potnikov oziroma prtljage, ustrezno zavarovane. Ne smejo se prosto gibati po vozilu, da ob nenadnem zaviranju ali manevru z vozilom ne povzročijo nevarnosti za voznika in potnike v vozilu ter da same ne dobijo poškodb med prevozom. Policisti vas v premeru kršitve pravil lahko kaznujejo z globo 40 evrov. Policisti vsako leto pri nas oglobijo več kot 100 kršiteljev.
Poškodbe so lahko hude
Praksa nas torej uči, da z zavedanjem še nismo tam, kjer bi morali biti. Svoje ljubljene kosmatince še vedno množično vozimo neustrezno. Kaj se lahko s kužkom zgodi, če se zgodi prometna nesreča in žival ni primerno zavarovana oziroma privezana, nam je razložila veterinarka Iris Selan (300 kosmatih): "Na udaru je cela hrbtenica, glava, sprednje tačke, zobje, gobček. Teh poškodb je velika paleta."
Veterinarka pravi, da kužek ob nesreči morda na prvi pogled zaradi veliko adrenalina, stanja šoka, ne kaže posledic poškodb. Lastniki sprva pogosto mislijo, da s kužkom ni nič narobe, pozneje pa se izkaže, da so lahko poškodbe tudi življenjsko usodne.
Darsove delavce so že ugriznili
Naj v Avtomobilnosti poudarimo, da nas je k tej zgodi spodbudila izjava sogovornice iz ene od preteklih oddaj Avtomobilnost. Nataša Kovče, ki je pri Darsu vodja službe za upravljanje prometa, nam je povedala, da morajo vzdrževalci cest v prometnih nesrečah znati ravnati tudi z živalmi. To je bistveno laže, če je v kletki, kjer se bo počutila bolj mirno. Živali lastnikom pogosto pobegnejo tudi na počivališčih, saj živali niso navajene potovanj.
"Živali so popadljive, tudi prestrašene. Ne zaupajo nikomur. Takrat še lastnikom mogoče težko. Tistega, ki jih poskuša rešiti, lahko ugriznejo. To se je našim delavcem že zgodilo," pravi vodja Darsovih vzdrževalcev Podtabor Milomor Dejanovič.
Veterinarka pojasnjuje, da so živali v stresnih razmerah nepredvidljive. "Ne moremo jih naučiti, da bi se temu izognile," pravi Selanova.
Privezani ali v boksu
Kako našega štirinožnega prijatelja ustrezno voziti okoli? Prevoz zgolj v prtljažniku s potovalnim delom, pregrajenim z mrežo, je premalo. Lea Leskošek iz društva Lepo vzgojen pes svetuje, da v prtljažnik namestimo boks: "Če je majhen kuža v velikem prtljažniku, to ni dobro. Boks mora biti dovolj majhen, ne velik. Pes se po boksu ne sme sprehajati, potem boks izgubi funkcijo."
Pomembno je tudi, da preverimo, kako se boks med potjo segreva. Transportni plastični boksi se hitro segrejejo. Zato si je za dolge vožnje bolje priskrbeti aluminijaste bokse, ki so varnejši in bolj zračni, razloži sogovornica. Če psa vozimo na zadnjih sedežih, mu namestimo primerno oprsnico ter za to namenjen povodec, ki ga zapnemo v varnostni pas.
AMZS je skupaj s partnerskimi klubi opravil preskusni trk avtomobila, v katerem je bil štirinožni ljubljenček oziroma njegova lutka. Test je vseboval tako preizkuse z varnostnim pasom kot tudi manjše ali večje kletke v kabini ali prtljažnem prostoru. Majhni psi ali mačke so najbolje zaščiteni, če so v zaščitni kletki, ki je položena v prostor za noge ob zadnji klopi. Večji psi so najbolje zaščiteni, če so v večji kletki, ta pa je v prtljažniku, ki je od potniške kabine ločen z dodatno zaščitno mrežo.
V zadnji oddaji Avtomobilnost smo se posvetili varnemu prevozu živali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje