Volkswagen vozi v primerjavi z nekaterimi francoskimi tekmeci v električno dobo previdneje, serijski proizvodnji pa je najbližje model golf. Foto: Volkswagen
Volkswagen vozi v primerjavi z nekaterimi francoskimi tekmeci v električno dobo previdneje, serijski proizvodnji pa je najbližje model golf. Foto: Volkswagen

Preizkusna flota 24 vozil golf blue-e-motion je začela novo turnejo po osmih zahodnoevropskih državah in na Japonskem, ki bo trajala do jeseni. Po prvem krogu predstavitve avtomobila s popolnoma električnim pogonom v Avstriji, Belgiji, Franciji in Združenih državah Amerike so zdaj na vrsti še Nemčija, Danska, Švedska, Norveška, Irska, Velika Britanija, Nizozemska, Švica ter kot prvi azijski trg še Japonska.

Najprej v podjetja z velikimi voznimi parki
Kot poudarjajo pri Volkswagnu, bodo največ pozornosti namenili morebitnim flotnim kupcem, to je podjetjem, ki imajo v uporabi večjo količino službenih vozil. Takšna podjetja z velikimi voznimi parki, ki pogosto "prenočujejo" na službenih parkiriščih, namreč najlažje poskrbijo za ustrezno polnilno infrastrukturo. Prav neustrezna polnilna infrastruktura je ena izmed večjih ovir na poti k bolj množični uporabi vozil z električnim pogonom. Omejen doseg predvsem pri dnevni mestni uporabi, ko 80 odstotkov uporabnikov prevozi le do 50 kilometrov, za baterije, ki zagotavljajo doseg do 150 kilometrov, ne predstavlja težave.

Večja težava za širjenje električnih avtomobilov je seveda njihova tržna cena, ki po navadi močno presega primerljive klasične tekmece. Vendar pa so o morebitni ceni golfa z električnim pogonom pri Volkswagnu precej zadržani, prav tako kot o konkretnih datumih začetka prodaje.

Tehnika pripravljena za velikoserijsko proizvodnjo
Jasnejše so tehnične podrobnosti vozil, ki za zdaj skrbijo le za promocijo Volkswagnove tehnologije električne dobe in seveda podatke, na podlagi katerih bodo morda izboljšali velikoserijske različice. Pod motornim pokrovom se skriva elektromotor z največjo močjo 85 kilovatov (115 KM) in navorom 270 Nm, ki omogoča na pogled povsem običajnem golfu pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 11,8 sekunde in doseganje hitrosti do 135 kilometrov na uro. V akumulatorskemu sklopu z zmogljivostjo 26,5 kWh pa je dovolj energije za doseg do 150 kilometrov.