Prejšnji teden je s proizvodnih trakov nove Volkswagnove tovarne v Jidženu pripeljal prvi tam izdelani polo, pozneje pa naj bi v isti tovarni izdelovali tudi vozila znamke Škoda. Foto: Volkswagen
Prejšnji teden je s proizvodnih trakov nove Volkswagnove tovarne v Jidženu pripeljal prvi tam izdelani polo, pozneje pa naj bi v isti tovarni izdelovali tudi vozila znamke Škoda. Foto: Volkswagen
Podpis pogodbe o izgradnji tovarne v Jidžengu
Hu Maojuan (levo), predsednik uprave podjetja Shanghai Automotive Industry Corporation Ltd., in Martin Winterkorn, predsednik uprave družbe Volkswagen Aktiengesellschaft, sta pogodbo o gradnji tovarne podpisala v navzočnosti ministrskega predsednika Vena Džiabaoa in kanclerke Angele Merkel. Foto: Volkswagen

Uradna statistika kaže, da je po kitajskih cestah konec junija vozilo 233 milijonov registriranih motornih vozil, od tega 114 milijonov avtomobilov in 103 milijoni motornih dvokoles. Samo v prvih šestih mesecih letošnjega leta pa je po podatkih Združenja izdelovalcev avtomobilov CAAM (China Association od Automobile Manufactureres) na ceste zapeljalo 7.613.500 novih osebnih avtomobilov in 1.984.400 gospodarskih vozil. V primerjavi z enakim obdobjem lani to pomeni približno triodstotno povečanje, povpraševanje po novih avtomobilih pa se bo po ocenah analitikov še povečevalo.

Volkswagen gradi nove tovarne
Rast trga seveda ni nepričakovana in nekateri veliki evropski izdelovalci so začeli na velikanski trg prodirati že pred desetletji. Eden izmed njih je tudi koncern Volkswagen, ki je na Kitajskem navzoč od leta 1984, v tem času pa so se predvsem njegovi lokalni izdelki prebili na sam vrh lestvice najbolj prodajanih modelov.

Volkswagen namreč na kitajskem trgu prodaja številne modele, ki jih izdelujejo v tovarnah, zgrajenih v sodelovanju s tamkajšnjimi partnerji. Najnovejšo so zgradili v mestu Jidženg, kjer je prejšnji teden s proizvodnih trakov zapeljal tudi prvi domači polo.

V novi tovarni je zaposlenih približno 3.700 ljudi, ima pa svojo stiskalnico kovinskih delov, proizvodno linijo za karoserije, lakirnico in montažno linijo z letno zmogljivostjo izdelave 300 tisoč vozil. Tovarna ima tudi lastni tehnični testni center ter akademijo za izobraževanje in usposabljanje zaposlenih.

Do 2018 štirje milijoni vozil letno
Kot poudarjajo pri Volkswagnu, je nova proizvodna pridobitev del strategije širjenja družbe Volkswagen Group China, ki namerava do leta 2018 povečati proizvodne zmogljivosti na skupno štiri milijone vozil letno. Večino lokalno izdelanih vozil pa nameravajo prodati kitajskim kupcem, ki so že lani kupili 2,26 milijona vozil s Volkswagnovim znakom, v prvem polletju letos pa 1,3 milijona volkswagnov.

Ob tem podatku pa je mogoče dodati še to, da se kitajski kupci odločajo tako za vozila, ki jih na evropskem trgu že nekaj časa ni mogoče videti, kot tudi za najnovejše modele koncerna, pa čeprav morda z drugačnim imenom.