Kriminalna združba naj bi po ugotovitvah Europola izdelovala ponarejene etikete, ki so predstavljale znane francoske vinograde, in jih lepila na steklenice manj kakovostnega vina. Steklenice so nato prodajali po polni tržni vrednosti trgovcem z vinom, ti pa svojim premožnim strankam po vsem svetu. Šest ljudi, med njimi 40-letnega ruskega državljana, ki je osumljen vodenja prevarantske mreže, so aretirali v Parizu, Torinu in Milanu, poroča BBC.
Ocenjena vrednost nekaterih steklenic je tudi do 15.000 evrov za eno, zato kriminalisti ocenjujejo, da je družba s prodajo ponarejenega vina zaslužila približno dva milijona evrov, je sporočilo francosko tožilstvo.
V sporočilu za javnost je Europol navedel, da so med hišnimi preiskavami našli in zasegli "veliko količino steklenic vina, značilnih za prestižne znamke vina, vinske nalepke in izdelke iz voska, opremo za polnjenje steklenic, tehnične stroje za preoblikovanje steklenic, luksuzno blago" in elektronsko opremo v vrednosti 1,5 milijona evrov. Zasegli so tudi večjo količino gotovine.
Med pridržanimi je bil poleg ruskega tudi en francoski državljan, ki je soobtožen goljufije in pranja denarja, sporočilo francoskega tožilstva povzema BBC.
Kot ob tem poroča BBC, goljufije z vinom niso nič novega in so se dogajale že stoletja. Še pred nekaj leti so bile tovrstne prevare v Franciji na obvladljivi ravni – občasno so tako ujeli kakšnega podjetnega ponarejevalca, ki je zlorabljal podobe prestižnih vinskih znamk in njihove pečate, v steklenice pa nalil poceni vino.
A v zadnjem obdobju – predvsem zaradi povpraševanja kupcev iz azijskih držav – cene steklenic prestižnih vin skokovito naraščajo (nekaj tisoč evrov za steklenico je že skoraj nekaj "običajnega"), zato ni nič nenavadnega, da so svojo priložnost zaslutile tudi organizirane kriminalne združbe.
Te so iz občasnih prevar postavile pravi posel, katerega središče je v Italiji, poroča BBC, saj imajo tam tako znanje o vinu kot tudi o označevanju steklenic, izdelavi "pristnih" etiket, pečatenju, zamaških in pa tudi glede tega, kako "postarati" steklenico, da bo dajala videz pristne. Le redki kupci namreč vino dejansko pokusijo, večina tovrstna vina kupuje zgolj kot naložbo ali pa kot znak luksuza svoje vinske zbirke. Zgolj od zunaj pa so ponarejene steklenice tako zelo podobne pravim, da jih ne morejo prepoznati niti strokovnjaki, še piše BBC.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje