Posode Tupperware so še danes nepogrešljiv del naših gospodinjstev. Foto: AP
Posode Tupperware so še danes nepogrešljiv del naših gospodinjstev. Foto: AP

78 let staro podjetje s sedežem v Orlandu na Floridi se že nekaj časa bojuje s hudo konkurenco na trgu in razcvetom spletne prodaje. V zadnjih mesecih se je intenzivno pogajalo s posojilodajalci, ki jim dolguje več sto milijonov dolarjev.

"V zadnjih letih so finančni položaj podjetja močno načeli izzivi v makroekonomskem okolju," je dogajanje komentirala predsednica in izvršna direktorica družbe Laurie Ann Goldman.

"Zato smo proučevali številne strateške možnosti in sklenili, da je stečaj najboljša pot."
V podjetju bodo sodišče zaprosili, da jim med stečajnim postopkom dovoli nadaljnje poslovanje, v tem času naj bi tudi normalno plačevali zaposlene in dobavitelje.

"Cenjene stranke nameravamo še naprej oskrbovati z visokokakovostnimi izdelki, ki jih imajo radi in jim zaupajo," je dejala Goldman.

Prepričana je, da so v zadnjem obdobju dosegli pomemben napredek pri preobrazbi, tako nameravajo nadaljevati tudi v prihodnje, končni cilj pa je prodaja podjetja in s tem zaščita znamke.

Posode so trgovke prodajale po domovih. Foto: AP
Posode so trgovke prodajale po domovih. Foto: AP

Delnica družbe je bila ob zaprtju borz v ponedeljek vredna 0,5099 dolarja, še decembra lani, denimo, 2,55 dolarja. Tupperware je ob vložitvi zahteve za stečaj na pristojnem sodišču navedel, da je njegovo premoženje vredno med 500 milijonov in milijardo dolarjev. Upnikov je med 50.000 in 100.000.

Do uspeha s "Tupperwarovimi zabavami"

Tupperware je leta 1946 ustanovil Earl Tupper. Podjetje je s svojimi plastičnimi kuhinjskimi posodami in gospodinjskimi pripomočki po drugi svetovni vojni v svetu povzročilo pravo revolucijo in postalo simbol blaginje.

Šlo je za veliko inovacijo, saj je podjetje uporabilo novo plastiko za izdelavo posod, v katerih je hrana trajala dlje, kar je bilo nepogrešljivo v času, ko so bili hladilniki za mnoge ameriške družine še vedno predragi.

Niso pa bile posode Tupperware takojšnja uspešnica. Ključna pri popularizaciji je bila trgovka Brownie Wise, ki je pomagala, da je znamka postala nepogrešljiv del vsakega gospodinjstva. Wise je namreč razvila pristop, znan kot "Tupperwarove zabave", v sklopu katerih so trgovci, običajno ženske, prodajale posodo drugim ženskam na domu.

Tupperware danes prodajajo v 70 državah po svetu.